Bestaat er zoiets als te veel inhoud van hoge kwaliteit voor je website?

Bestaat er zoiets als te veel inhoud van hoge kwaliteit?

In de eerste plaats is inhoud van hoge kwaliteit uitstekend voor je website. Kwalitatieve content trekt nu eenmaal bezoekers aan. Dat is niet het enige punt van belang. Dat is het namelijk ook vanuit SEO oogpunt. Google ziet of een website kwaliteit heeft of niet en beoordeelt mede op basis daarvan de positie voor de ranking. Het is wel van belang dat de kwaliteit niet alleen op je website te vinden is. Anderen moeten er ook naartoe link om tot autoriteit uit te groeien. Of er dan zoiets bestaat als te veel inhoud van hoge kwaliteit voor je website? In zekere zin wel, maar daar is rekening mee te houden.

Te veel inhoud van hoge kwaliteit zorgt mogelijk voor SEO problemen

Het is geen vaststaand gegeven dat er SEO problemen ontstaan als je website te veel inhoud van hoge kwaliteit heeft. Het is echter wel mogelijk dat jij jezelf in de vingers snijdt met te veel kwalitatieve content. Dat is bijvoorbeeld het geval als je steeds maar over hetzelfde onderwerp content aanbiedt. Het bij het steeds gebruikmaken van dezelfde zoekwoorden heel goed mogelijk dat je concurrent van jezelf bent. Google toont in de zoekresultaten echt niet al je pagina’s over hetzelfde onderwerp onder elkaar. Er komen van hetzelfde domein misschien maar een of hooguit twee resultaten tevoorschijn. Heb je een domein met een hoge autoriteit? In dat geval zijn er misschien zelfs wel drie resultaten te zien.

Het bovenstaande wil niet zeggen dat je minder content van hoge kwaliteit moet opnemen. Het is juist goed om steeds nieuwe inhoud toe te voegen aan je website. Dat ziet Google namelijk net als wat de belangrijkste pagina’s zijn om te indexeren. Dat zijn de webpagina’s die met een interne linkstructuur de meeste verwijzingen hebben. Dus als er sprake is van veel interne links naar een pagina ziet Google die webpagina als belangrijk. Een andere pagina over hetzelfde onderwerp met minder interne verwijzingen ernaartoe is dan minder belangrijk. Je hebt dus zelf de mogelijkheid om dat te beïnvloeden. Bijvoorbeeld door interne links op te nemen om te verwijzen naar wat jij de belangrijkste pagina vindt. Dan herkent de Google bot de mate van belangrijkheid namelijk eveneens.

Combineer twee pagina’s tot één pagina

Ben je al lange tijd bezig bent met het opbouwen van content? Dan bestaat de kans dat je vaker over hetzelfde onderwerp hebt geschreven. Kijk dan naar welke url het beste in de zoekresultaten naar voren komt. Voeg de inhoud van de twee pagina’s samen zonder dubbele content te vormen. Of herschrijf de inhoud naar geweldige nieuwe content over hetzelfde onderwerp. Je hoeft geen inhoud weg te gooien, maar gebruikt het gewoon opnieuw. Zo combineer je twee pagina’s tot één succesvolle webpagina. Maak daarbij uiteraard gebruik van een goede tekststructuur met een titel en tussenkopjes.

Actuele informatie met up to date gegevens

Er zijn altijd onderwerpen die gepaard gaan met veranderende informatie. Bijvoorbeeld als gevolg van wetswijzigingen, veranderingen in prijs of vernieuwingen. Het is zeker belangrijk om indien nodig de informatie op je website te vernieuwen. Dan blijft de content kwalitatief goed scoren. Heb je verouderde informatie op je website dan haken bezoekers snel af. Verder is het altijd goed om veel informatie met kwalitatieve inhoud te hebben. Voor een te veel aan deze content is voorzien in een oplossing. Twijfel je of je te veel over dezelfde onderwerpen schrijft? Doe dan eens opnieuw een zoekwoordenonderzoek en ga brainstormen over nieuwe interessante onderwerpen. Uiteraard wel in relatie tot het thema van je website.

Heb je vragen?
Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Als digitale marketeer kan je ons altijd online of achter een computerscherm terugvinden 😉

7 + 3 =