Branding

Home » Branding

Wat is branding en wat is de meerwaarde ervan voor jouw bedrijf?

Branding is een cruciaal onderdeel van een marketingstrategie. Het zorgt voor herkenning van jouw brand bij klanten. De herkenbaarheid van jouw naam, logo, slogan en huisstijl spelen hier een belangrijke rol in.

Wat is de kracht van een sterke branding strategie?

Branding is essentieel wanneer je jouw bedrijf door miljoenen mensen wil laten herkennen. Neem als voorbeeld de hamburgerketen van McDonald’s. De naam werd oorspronkelijk gekozen door de broers en oprichters Dick en Mac McDonald’s. Zij hadden een zeer sterk concept met sterke en krachtige elementen in hun project. Hun naam, logo, slogan, huisstijl en hun uniek concept maakte van McDonald’s de grootste en meest gekende hamburgerketen wereldwijd. Er is niemand die de logo of slogan van McDonald’s niet zou herkennen. Wij horen het jou al zingen “I’m Lovin’ it, parapapapa”.

Word jij ook teruggevonden in de zoekmachines? Wij testen het gratis voor jou.

9 + 13 =

Waarom branding ook belangrijk is voor jouw bedrijf?

Door het kiezen van een unieke naam, logo, slogan en huisstijl die jouw brand herkenbaar maken, zal je meer opvallen bij het groot publiek. Het is uiterst belangrijk om een goede branding strategie uit te werken. Daarom is het altijd aangeraden om eerst goed te brainstormen over jouw brand vooraleer je van start gaat met jouw nieuw bedrijf en je je merknaam publiekelijk bekend maakt. Want ook jij kan herkend worden door miljoenen mensen wereldwijd als jouw branding strategie goed is uitgewerkt. Pro tip: SEO en SEA helpen bij online branding.

Wil je ook dat jouw brand herkend wordt door miljoenen mensen?