Hoe een Google Answer Box verkrijgen?

Hoe een Google Answer Box verkrijgen? Ontdek het hier!

Je bent waarschijnlijk al een paar keer een Google Answer Box tegengekomen in de zoekresultaten. Bijvoorbeeld als je een bepaald recept hebt gezocht. Dan is het je vast ook opgevallen dat er sprake is van een website die ineens in schijnwerpers staat. Het zoekresultaat staat boven alle andere resultaten met een featured snippet. Als gebruikers een vraag invoeren in de zoekmachine komt Google hen tegemoet met een direct antwoord. Dan hoef je niet eerst de hele lijst met zoekresultaten door te spitten tot je antwoord vindt. De informatie staat voor de gebruiker klaar met het antwoord op een vraag. Alle reden dus om ook te proberen om een Google Answer Box te verkrijgen. 

Weergave van Google Answer Box

De weergave van de Google Answer Box is in elk geval prominent aanwezig als bovenste zoekresultaat. Je ziet doorgaans een stukje content met informatie in de vorm van het antwoord op je vraag. De content varieert en is afhankelijk van de vraag. Zo kom je tabellen tegen, maar ook gewoon informatieve tekst. Of een afbeelding of een lijst met een opsomming, zoals de ingrediënten in een recept. De ranking van je website hoeft overigens geen rol te spelen bij de nummer 1 positie van Google Answer Box. Verder staat de url erin vermeld en de gestelde vraag is in het zwart te zien. De meta description zie je overigens niet terug in het antwoordveld.

Tips om een Google Answer Box te krijgen

Je hebt zelf de mogelijkheid om te proberen een Google Answer Box te krijgen. Het is geweldig als dat lukt. Daarmee plaats jij je website namelijk direct in de spotlights. Het is als eerste belangrijk om te weten waar gebruikers naar op zoek zijn. Welke vragen zijn er die op jouw thema betrekking hebben? Het is dus van belang om grondig onderzoek te doen naar vragen die vaak gesteld zijn en de antwoorden daarop. Google maakt niet zomaar overal een Answer Box voor. Het zoekvolume speelt daarbij een belangrijke rol. Als de uitgebreide featured snippet al bestaat, maak weinig kans. Dat is dus zeker ook nog een punt om rekening mee te houden. Of je moet al veel beter zijn dan de concurrent om kans te maken op een antwoord box. Anders ga je op zoek naar een onderwerp waar de toepassing nog niet voor is gebruikt.

In de tweede plaats is het van belang dat het formaat aansluit bij de toepassing van Google Answer Box. Daarbij dien je ook de juiste HTML te gebruiken, zoals <h1> en <h2>. Gebruik maximaal tussen de 40 en 45 woorden. Bovendien zorg je dat het antwoord direct na de vraag komt. De kans op een antwoord box is nog groter als je in de title tag die vraag eveneens stelt. Het liefst exact hetzelfde. Google ziet graag dat je lijsten, afbeeldingen en opsommingen gebruikt. Bovendien helpt het als er sprake is van kwalitatieve backlinks. In dat opzicht speelt de ranking nog wel een rol. Google wil natuurlijk wel het beste resultaat tonen in de Answer Box. Er is nog een handige tip die weer even terugvoert op het onderzoek naar vragen. Dat is dat er via Answer the Public veel vragen te achterhalen zijn. 

Ideaal voor vindbaarheid en betrouwbaarheid

Het gebruikmaken van de mogelijkheid om een Google Answer Box te krijgen, biedt kansen. Het is als het je lukt ideaal voor de vindbaarheid en betrouwbaarheid. Je ziet je website bovenaan in Google staan. Zorg er wel voor dat je veel interessante content biedt die aansluit op de vraag. Het is wel de bedoeling dat de gebruiker van de zoekmachine doorklikt naar je website. 

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Als digitale marketeer kan je ons altijd online of achter een computerscherm terugvinden 😉

12 + 1 =