Hoe een verhaal vertellen in een blogpost?

Hoe een verhaal vertellen in een blogpost?

Hoe een vertaal vertellen in een blogpost? Geef je verhaal vorm met een combinatie van inhoud en structuur, maar let vooral ook op de toon van het verhaal. Je wilt je lezers boeien en de aandacht blijven vasthouden. Dat is ook de kracht van een goede blogpost.

Hoe een verhaal vertellen in een blogpost? Dat is een vraag waar veel mensen mee worstelen en zeker als je net begint. Bedenk daarom een goede titel. Je wilt vanaf de allereerste zin de aandacht trekken om te voorkomen dat je bezoekers direct al afhaken. Je wilt ook niet dat zij halverwege ophouden met lezen. Het vertellen van een verhaal in een blogpost moet dan ook van begin tot het einde boeien. Bij het aanbieden van een product of dienst is het altijd goed om eerst een probleemsituatie voor te schotelen. Daar heb jij dan de oplossing voor. Een verhaal in een blogpost is net wat persoonlijker. Je mag gerust beginnen met het vertellen van een blunder die je hebt gemaakt. Of een probleem waartegen je aan bent gelopen. Of dat je in opeens in een onverkwikkelijke situatie zat of andere anekdote. Daar zit emotie in en dat boeit mensen.

Hoe een verhaal vertellen in een blogpost? Zorg voor een inhoud en structuur.

Ben je iemand die vaak zomaar begint te schrijven? Dan raak je vast al snel het overzicht kwijt. Voor het vertellen van een verhaal in een blogpost is het daarom aan te raden het doel, de inhoud en structuur duidelijk te hebben. Een goed verhaal heeft een inleiding, middenstuk en slot. Natuurlijk moet het verhaal ook een doel en inhoud hebben om je lezers te boeien. Als je vertelt over kikkervisjes die je hebt gevangen, is dat niet echt interessant als je fietsen verkoopt. Of als je een blog hebt over motoren dan ga je het niet over vishengels hebben. Zorg er dus voor dat de inhoud van het verhaal aansluit op het thema van je website of webwinkel.

Spreek tot de verbeelding

Je hebt een bepaald doel als je een blog schrijft en met dat doel voor ogen ga jij je lezers boeien. Neem ze mee in je verhaal alsof zij er zelf onderdeel van uitmaken. Het doel is ook voor een bepaalde doelgroep bestemd. Jij weet natuurlijk perfect wat je doelgroep is. Daarom is het belangrijk in de stijl te schrijven die bij die doelgroep past. Je gebruikt eerder populaire taal voor jongeren dan wanneer je senioren wilt bereiken. Het onderwerp bepaalt natuurlijk ook voor een deel de stijl waarin je het verhaal in een blogpost gaat vertellen. Om tot de verbeelding te spreken, gebruik je voorbeelden uit de praktijk. Leg een probleem of situatie voor, waarin de lezer zich herkent. Dat schept meteen ook een band en die je wil vasthouden en verder ontwikkelen. Om verder tot de verbeelding te spreken doen filmpjes en afbeeldingen het ook prima.

Zorg dat je verhaal vindbaar is

Nu je weet hoe je een verhaal moet vertellen in een blogpost ga je direct aan de slag. Of nog niet? Nee, wacht nog even. Het is ook belangrijk dat je verhaal vindbaar is. Het is leuk als bezoekers op je website toevallig je blogpost lezen. Het is nog leuker als de bezoekers rechtstreeks vanuit de zoekmachine op de blog terechtkomen. Daarom is het belangrijk om zoekwoorden te gebruiken en te verwerken in je verhaal. Als je blog echt interessant is, nemen bezoekers ook graag de moeite het verhaal te delen. Bijvoorbeeld via social media. Zo lezen nog meer mensen je blogpost. Wil je er een doel aan verbinden, zorg dan ook nog voor een call to action op het einde.

Conclusie

Schrijf teksten die vlot leesbaar zijn. Op die manier blijven website bezoekers langer op jouw pagina en verlangen ze naar meer. Weet je niet meteen hoe je een verhaal moet vertellen? Wij kunnen jou hierbij helpen. Contacteer ons via onze contactformulier voor meet informatie.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Als digitale marketeer kan je ons altijd online of achter een computerscherm terugvinden 😉

9 + 7 =