Hoe hoger ranken in Google?

Home » Digitale Marketing » Hoe hoger ranken in Google?

Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier

Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content bieden. Verder helpt het enorm als je backlinks hebt van andere partijen die Google als autoriteit ziet. Loop eerst maar eens de technische kant van je website bij langs. Als die in orde is, komt de volgende stap om je website hoger in Google te laten ranken. Overigens is het wel de bedoeling om in de top van de zoekresultaten te komen. Om je website van positie 150 naar positie 50 te laten klimmen, is wel een vooruitgang, maar niet effectief. Het gaat er tenslotte om dat je meer verkeer trekt.

Hoger ranken in Google op zoekwoorden

Er zijn webpagina’s van je website die hoger of lager ranken in Google. Onderzoek welke keywords het goed doen. Hier is de tool Ahrefs Site Explorer bijvoorbeeld voor te gebruiken. De keywords op de hoogste posities in de zoekresultaten krijgen extra aandacht. Als je met je website op positie 6 staat, levert een klim naar positie 5 al direct meer verkeer op. Kijk naar de concurrenten die boven je staan op het keyword. Wat doen zij anders of meer of beter dan jij? Neem deze punten als uitgangspunt om je concurrentie te verslaan. Zoekwoorden die al veel verkeer trekken, zijn interessant om verder mee aan de slag te gaan.

Google heeft de zoekmachine zo ingericht dat het beste resultaat is afgestemd op het zoekgedrag van de gebruiker. De zoekmachine bepaalt wat de zoekintentie is en toont op basis daarvan de resultaten, Wil je hoger ranken in Google dan moet je zeker waardevolle content aanbieden. De kwaliteit is echt belangrijk, want de zoekmachine wil de gebruiker het beste van het beste bieden. Voor het creëren van nieuwe content doe je eerst een zoekwoordenonderzoek en analyseer je de concurrentie op dat keyword.

Zoekintentie en contentcreatie

Sluit met je content aan op de zoekintentie van de gebruiker van de zoekmachine. Dat is van groot belang. De content richt je in met een opbouw van <h1> titel en <h2> tussenkoppen (H Tags). Je denkt ook aan de meta title en maakt een treffende meta description. Het toevoegen van filmpjes, infographics en afbeeldingen is extra interessant voor bezoekers. Denk dan welk aan de ALT tag voor de SEO van je webpagina. 

Het periodiek toevoegen van content biedt extra waarde en hierdoor komen bezoekers ook terug. Dat ziet Google natuurlijk ook. Maak bijvoorbeeld een blog aan op je website of plaats interessante nieuwsberichten. Als je content goed is, heb je de kans dat er vanzelf links ontstaan. Om hoger in Google te ranken, is het ook nodig dat er websites naar jouw website verwijzen. Het is daarbij van belang dat deze op een natuurlijke manier komen. Het maken van gastblogs en gebruikmaken van social media helpt eveneens om links te creëren.

Webpagina optimaliseren

Om een bestaande webpagina te optimaliseren om hoger te ranken in Google zijn diverse methodes. Daarvan zijn er een aantal al benoemd. Er is nog een punt, zoals de lengte van een artikel. Een lange tekst die interessant is, zorgt ervoor dat bezoekers meer tijd doorbrengen op de webpagina. Dat ziet Google. Maak daarbij gebruik van interne links om de bezoeker nog meer tijd te laten doorbrengen op je website. Het is wel belangrijk dat de webpagina’s snel laden en ook voor mobiel gebruik geoptimaliseerd zijn. Dit laatste in het kader van Mobile First.

Wie zijn we en wat doen we?

Wij, bij CRE8ME zijn een creatief team van gepassioneerde digitale marketeers met een uitgebreide kennis aan online marketing. Door onze knowhow binnen de digitale wereld te combineren met de expertise van jouw bedrijfstak brengen we jouw bedrijf naar hogere sferen.

Heb je vragen?

Word jij ook teruggevonden in de zoekmachines? Wij testen het gratis voor jou.

7 + 2 =