Hoe hoger ranken in Google?

Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier

Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content bieden. Verder helpt het enorm als je backlinks hebt van andere partijen die Google als autoriteit ziet. Loop eerst maar eens de technische kant van je website bij langs. Als die in orde is, komt de volgende stap om je website hoger in Google te laten ranken. Overigens is het wel de bedoeling om in de top van de zoekresultaten te komen. Om je website van positie 150 naar positie 50 te laten klimmen, is wel een vooruitgang, maar niet effectief. Het gaat er tenslotte om dat je meer verkeer trekt.

Hoger ranken in Google op zoekwoorden

Er zijn webpagina’s van je website die hoger of lager ranken in Google. Onderzoek welke keywords het goed doen. Hier is de tool Ahrefs Site Explorer bijvoorbeeld voor te gebruiken. De keywords op de hoogste posities in de zoekresultaten krijgen extra aandacht. Als je met je website op positie 6 staat, levert een klim naar positie 5 al direct meer verkeer op. Kijk naar de concurrenten die boven je staan op het keyword. Wat doen zij anders of meer of beter dan jij? Neem deze punten als uitgangspunt om je concurrentie te verslaan. Zoekwoorden die al veel verkeer trekken, zijn interessant om verder mee aan de slag te gaan.

Google heeft de zoekmachine zo ingericht dat het beste resultaat is afgestemd op het zoekgedrag van de gebruiker. De zoekmachine bepaalt wat de zoekintentie is en toont op basis daarvan de resultaten, Wil je hoger ranken in Google dan moet je zeker waardevolle content aanbieden. De kwaliteit is echt belangrijk, want de zoekmachine wil de gebruiker het beste van het beste bieden. Voor het creëren van nieuwe content doe je eerst een zoekwoordenonderzoek en analyseer je de concurrentie op dat keyword.

Zoekintentie en contentcreatie

Sluit met je content aan op de zoekintentie van de gebruiker van de zoekmachine. Dat is van groot belang. De content richt je in met een opbouw van <h1> titel en <h2> tussenkoppen. Je denkt ook aan de meta title en maakt een treffende meta description. Het toevoegen van filmpjes, infographics en afbeeldingen is extra interessant voor bezoekers. Denk dan welk aan de ALT tag voor de SEO van je webpagina. 

Het periodiek toevoegen van content biedt extra waarde en hierdoor komen bezoekers ook terug. Dat ziet Google natuurlijk ook. Maak bijvoorbeeld een blog aan op je website of plaats interessante nieuwsberichten. Als je content goed is, heb je de kans dat er vanzelf links ontstaan. Om hoger in Google te ranken, is het ook nodig dat er websites naar jouw website verwijzen. Het is daarbij van belang dat deze op een natuurlijke manier komen. Het maken van gastblogs en gebruikmaken van social media helpt eveneens om links te creëren.

Webpagina optimaliseren

Om een bestaande webpagina te optimaliseren om hoger te ranken in Google zijn diverse methodes. Daarvan zijn er een aantal al benoemd. Er is nog een punt, zoals de lengte van een artikel. Een lange tekst die interessant is, zorgt ervoor dat bezoekers meer tijd doorbrengen op de webpagina. Dat ziet Google. Maak daarbij gebruik van interne links om de bezoeker nog meer tijd te laten doorbrengen op je website. Het is wel belangrijk dat de webpagina’s snel laden en ook voor mobiel gebruik geoptimaliseerd zijn. Dit laatste in het kader van Mobile First.

Heb je vragen?
Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Als digitale marketeer kan je ons altijd online of achter een computerscherm terugvinden 😉

2 + 4 =