Hoe kan je jouw Google ranking-kansen bepalen in zes eenvoudige stappen

Zes eenvoudige stappen om je Google ranking-kansen te bepalen

Het is niet moeilijk om via onderzoek zoekwoorden uit te kiezen om op te ranken. Het is wat lastiger om je ranking-kansen in Google te bepalen op deze keywords. Dit laatste heet ook wel keyword difficulty. Er is niemand die exact weet hoe de zoekmachine de ranking bepaalt. Zelfs als je dat weet, zijn er nog altijd zoekwoorden die moeilijker ranken dan andere keywords. Er zijn veel mensen die gebruikmaken van de Keyword Difficulty maatstaf van Ahrefs. Dat is ook een prima methode om toe te passen, maar er zijn nog andere stappen om je ranking-kansen in Google te bepalen. Naast her gebruik van Ahrefs is de tweede stap het analyseren van webpagina’s die op het keyword al een goede ranking in Google hebben.

Analyse voor het bepalen van Google ranking-kansen

Het is belangrijk om de webpagina’s die al een ranking hebben op een zoekwoord in Google te analyseren. Dat doe je aan de hand van de volgende vier elementen. De content, zoekintentie, links van andere websites en domeinautoriteit. Met betrekking tot de content geldt dat deze relevant en uniek moet zijn. De on-page SEO is van belang om je ranking-kansen te verbeteren. Daarbij gaat het onder meer om de title tag, url, H1 en het gebruik van het zoekwoord. Google begrijpt overigens ook synoniemen van het keyword. Zo zie je soms in de zoekresultaten als je ergens op zoekt niet het letterlijke zoekwoord terug. Je ziet dan een synoniem als de zoekmachine denkt dat de resultaten beter bij jouw zoekintentie aansluiten.

Het aansluiten op de zoekintentie van gebruikers van de zoekmachine is van belang voor je ranking-kansen. Het is Google erom te doen de resultaten te laten zie het beste op de zoekintentie aansluiten. Het ranken op een keyword dat zeldzaam is en waar niemand op zoekt, is misschien gemakkelijk. Het dient echter geen nut als het zoekvolume te laag is. Het is van belang om informatie te bieden die dus op de zoekintentie van gebruikers aansluit. Links van andere websites naar die van jou zijn belangrijk voor de ranking-kansen. Je rankt hoger als er veel websites naar jouw site verwijzen. In elk geval als het websites zijn die bij Google hoog in aanzien staan.

Domeinautoriteit

Domeinautoriteit ontstaat niet van de ene op de andere dag. Daar is werk aan de winkel voor nodig en veel tijd en geduld. Door het steeds aanbieden van waardevolle content vergroot je de kansen op een hoge ranking. Het is eigenlijk de bedoeling dat je een expert bent op het gebied van het thema van jouw website. Het is echter ook belangrijk om op je website intern te linken. Dat laat zien dat er relevante onderwerpen of uitgebreide informatie over het onderwerp te vinden is dat je benoemd. Hierbij is er sprake van een meerwaarde voor bezoekers.

Ranking meten

Het is om je Google ranking-kansen te bepalen, handig om de ranking van bepaalde webpagina’s te meten. Als je ontdekt waar je staat, heb je weer de mogelijkheid om verbeteringen aan te brengen. De verbeteringen hebben dan als doel om nog weer wat hoger te scoren. Er zijn verschillende mogelijkheden om de ranking te meten. Het is onder meer mogelijk om van de gratis Ranking Checker van Serps gebruik te maken. Er zijn ook andere softwareprogramma’s beschikbaar, zoals Ahrefs, Moz en Semrush. Bij een ranking check zijn de url en het zoekwoord van belang. Het is aan te raden om regelmatig de ranking van je webpagina’s te controleren op zoekwoorden. Het bepalen van de ranking-kansen in Google is namelijk een constant proces. De concurrentie wil je graag weer voorbij streven.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Landingspagina’s maken die converteren

Hoe maak je landingspagina's die converteren? Het maken van landingspagina's die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld...

read more

Hoe kan ik mijn SEO resultaten een boost geven in vijf stappen

Geef je SEO resultaten een boost in vijf stappen Het volgen van vijf stappen geeft al de mogelijkheid om je SEO resultaten een flinke boost te geven. Een eerste belangrijke stap is om je website mobielvriendelijk te maken. Het smartphonegebruik is gigantisch groot en Google waardeert het als je...

read more

Hoe hoger ranken in Google?

Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content...

read more

Tips voor de beste SEO-praktijken voor Google

De beste SEO-praktijken voor Google De beste SEO-praktijken voor Google toepassen, zorgt ervoor dat je de website on-page optimaliseert. Dat is goed voor de ranking, want met een geoptimaliseerde website scoor je hoger in de zoekmachine. Maak gebruik van de tips die hier volgen om de beste...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

12 + 10 =