Landingspagina’s maken die converteren

Home » Digitale Marketing » Landingspagina’s maken die converteren

Hoe maak je landingspagina’s die converteren?

Het maken van landingspagina’s die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld dat je bezoekers een product in je webshop kopen. Of je wilt dat mensen een offerte aanvragen of voor een andersoortig product kiezen. Bijvoorbeeld een verzekering afsluiten. Het is dus belangrijk om eerst je doel vast te stellen. Daarna is het van belang om een zoekwoorden onderzoek uit te voeren. Vooral via organische zoekresultaten van Google of andere zoekmachines is dit van wezenlijk belang, want de gebruikers zoeken gericht. Het is de bedoeling dat de gebruikers jouw landingspagina in de zoekresultaten zien.

Zo maak je landingspagina’s die converteren

Als je de zoekwoorden duidelijk hebt, start je met het maken van de landing pagina’s die converteren. De conversiegerichte landingspagina’s beschikken over een bepaalde structuur en bieden een overtuigende tekst. Maak gebruik van een aansprekende titel. Daarmee laat je zien waar de inhoud over gaat en trek je de aandacht. In de inleiding neem je de lezer direct al mee in een dilemma of een probleem. Daarna stel jij direct de oplossing voor. Dat is mogelijk een product of een dienst. Bijvoorbeeld het is vervelend als je helemaal nat regent. Dat hoeft niet als je een paraplu draagt. Dit is een voorbeeld als je paraplu’s verkoopt in je webshop. Je draagt het probleem aan, de lezer herkent zich daarin en jij hebt de oplossing met een paraplu.

Het is een eenvoudig voorbeeld, maar het gaat erom dat je het probleem of dilemma voorlegt. Er is dan sprake van herkenning en de lezer is op zoek naar een oplossing. Die heb jij beschikbaar. In het vervolg van de tekst met tussenkopjes (H Tags) verdiep je de oplossing. Laat bijvoorbeeld zien wat voor soorten paraplu’s je hebt en wat de prijs is. Bezoekers houden wat dat betreft van concrete informatie. Landingspagina’s die converteren hebben altijd een overtuigende tekst. Vertel daarom ook waarom de bezoeker juist bij jou een paraplu moet kopen. Is de prijs heel laag of is de kwaliteit het hoogst of verkoop je misschien unieke paraplu’s? Uiteraard laat je het zoekwoorden regelmatig, maar niet overdreven terugkomen in de tekst. Dat is goed voor de SEO en om de conversiegerichte landingspagina’s in de zoekresultaten te laten komen. 

Call to action

Bezoekers houden van concrete informatie en van rechtstreekse opdrachten. Daarom is het voor landing pagina’s die converteren zo belangrijk om een call to action te gebruiken. Daarmee geef je als het ware rechtstreeks een opdracht aan de lezer. Bijvoorbeeld koop deze paraplu nu voor deze prijs. Het is interessant om te weten dat je de CTA opvallend aanwezig moet laten zijn. Bijvoorbeeld met een button in een andere kleur dan de achtergrond. Door de CTA te laten opvallen, trekt het meer de aandacht van de bezoeker.

Url, meta title en meta description

Het maken van landingspagina’s die converteren kent meer eigenschappen. Je landingspagina krijgt een eigen url. Daarin verwerk je uiteraard het zoekwoord. Bovendien voeg je een meta title en meta description toe. Die zijn straks in de zoekresultaten te zien en nodig voor een goede SEO. Denk daar dus ook aan bij het maken van landingspagina’s. Verder zorg je er natuurlijk voor dat de landing pagina’s er goed uitzien. Zorg ook voor herkenning (Branding) door bijvoorbeeld je eigen logo erin terug te laten komen. Dat schept vertrouwen. Conversie (CRO) is te meten, zodat je snel ontdekt of jouw landingspagina’s ook op een succesvolle manier converteren.

Wie zijn we en wat doen we?

Wij, bij CRE8ME zijn een creatief team van gepassioneerde digitale marketeers met een uitgebreide kennis aan online marketing. Door onze knowhow binnen de digitale wereld te combineren met de expertise van jouw bedrijfstak brengen we jouw bedrijf naar hogere sferen.

Heb je vragen?

Word jij ook teruggevonden in de zoekmachines? Wij testen het gratis voor jou.

6 + 8 =