Landingspagina’s maken die converteren

Hoe maak je landingspagina’s die converteren?

Het maken van landingspagina’s die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld dat je bezoekers een product in je webshop kopen. Of je wilt dat mensen een offerte aanvragen of voor een andersoortig product kiezen. Bijvoorbeeld een verzekering afsluiten. Het is dus belangrijk om eerst je doel vast te stellen. Daarna is het van belang om een zoekwoorden onderzoek uit te voeren. Vooral via organische zoekresultaten is dit van wezenlijk belang, want de gebruikers zoeken gericht. Het is de bedoeling dat de gebruikers jouw landingspagina in de zoekresultaten zien.

Zo maak je landingspagina’s die converteren

Als je de zoekwoorden duidelijk hebt, start je met het maken van de landing pagina’s die converteren. De conversiegerichte landingspagina’s beschikken over een bepaalde structuur en bieden een overtuigende tekst. Maak gebruik van een aansprekende titel. Daarmee laat je zien waar de inhoud over gaat en trek je de aandacht. In de inleiding neem je de lezer direct al mee in een dilemma of een probleem. Daarna stel jij direct de oplossing voor. Dat is mogelijk een product of een dienst. Bijvoorbeeld het is vervelend als je helemaal nat regent. Dat hoeft niet als je een paraplu draagt. Dit is een voorbeeld als je paraplu’s verkoopt in je webshop. Je draagt het probleem aan, de lezer herkent zich daarin en jij hebt de oplossing met een paraplu.

Het is een eenvoudig voorbeeld, maar het gaat erom dat je het probleem of dilemma voorlegt. Er is dan sprake van herkenning en de lezer is op zoek naar een oplossing. Die heb jij beschikbaar. In het vervolg van de tekst met tussenkopjes verdiep je de oplossing. Laat bijvoorbeeld zien wat voor soorten paraplu’s je hebt en wat de prijs is. Bezoekers houden wat dat betreft van concrete informatie. Landingspagina’s die converteren hebben altijd een overtuigende tekst. Vertel daarom ook waarom de bezoeker juist bij jou een paraplu moet kopen. Is de prijs heel laag of is de kwaliteit het hoogst of verkoop je misschien unieke paraplu’s? Uiteraard laat je het zoekwoorden regelmatig, maar niet overdreven terugkomen in de tekst. Dat is goed voor de SEO en om de conversiegerichte landingspagina’s in de zoekresultaten te laten komen. 

Call to action

Bezoekers houden van concrete informatie en van rechtstreekse opdrachten. Daarom is het voor landing pagina’s die converteren zo belangrijk om een call to action te gebruiken. Daarmee geef je als het ware rechtstreeks een opdracht aan de lezer. Bijvoorbeeld koop deze paraplu nu voor deze prijs. Het is interessant om te weten dat je de CTA opvallend aanwezig moet laten zijn. Bijvoorbeeld met een button in een andere kleur dan de achtergrond. Door de CTA te laten opvallen, trekt het meer de aandacht van de bezoeker.

Url, meta title en meta description

Het maken van landingspagina’s die converteren kent meer eigenschappen. Je landingspagina krijgt een eigen url. Daarin verwerk je uiteraard het zoekwoord. Bovendien voeg je een meta title en meta description toe. Die zijn straks in de zoekresultaten te zien en nodig voor een goede SEO. Denk daar dus ook aan bij het maken van landingspagina’s. Verder zorg je er natuurlijk voor dat de landing pagina’s er goed uitzien. Zorg ook voor herkenning door bijvoorbeeld je eigen logo erin terug te laten komen. Dat schept vertrouwen. Conversie is te meten, zodat je snel ontdekt of jouw landingspagina’s ook op een succesvolle manier converteren.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

14 + 6 =