A/B Testing

Wat is A/B Testing en waar dient het voor?

A/B Testing is een instrument dat je gebruikt voor de optimalisatie van de conversiestrategie. Het is een manier van testen, waarbij je twee varianten toepast van bijvoorbeeld een advertentie of landingspagina. Het meten heeft betrekking op de conversie ratio en daaruit komt naar voren of A of B beter werkt. Uiteraard is het ook mogelijk dat zowel A en B gelijkwaardig zijn, maar dat komt niet heel vaak voor. Het is bij een A/B Test in elk geval belangrijk dat je niet meer dan één wijziging per test doorvoert. Dat is bijvoorbeeld een verandering van kleur van de button of wijziging van de headline. Of met een video erin verwerkt of met gebruik van testimonials. Bij meerdere veranderingen is niet aan de hand van A/B Testing te herleiden waar het conversieverschil vandaan komt.

A/B Testing met Content Experiments

Het is niet moeilijk om zelf A/B Testen uit te voeren. Binnen Google Analytics is het bijvoorbeeld mogelijk om Content Experiments te gebruiken. Hiervoor maak je een conversiedoel aan en daarna het experiment. Wil je volop gebruik gaan maken van A/B Testing dan zijn er ook nog andere middelen. Het is bijvoorbeeld mogelijk om splittest software te kopen om de conversie voor je webshop of webwinkel te optimaliseren. Verder is het raadzaam om heel gericht te werk te gaan met een splittest. Je moet niet klakkeloos overal testen op gaan uitvoeren. Het is wel zinvol om de A/B Test uit te voeren als er zich een probleem voordoet. Bijvoorbeeld als de conversie achterblijft bij de verwachting. Of als er sprake is van de hoogste prioriteit.

A/B Testen voor bepaalde doelen

Een A/B Test is zinvol om te testen of er een hogere doorklikratio is vanuit advertentiekanalen met een wijziging. Of om te kijken of het voor meer interactie zorgt of voor meer online leads of orders zorgt.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

3 + 5 =