A/B Testing

Wat is A/B Testing en waar dient het voor?

A/B Testing is een instrument dat je gebruikt voor de optimalisatie van de conversiestrategie. Het is een manier van testen, waarbij je twee varianten toepast van bijvoorbeeld een advertentie of landingspagina. Het meten heeft betrekking op de conversie ratio en daaruit komt naar voren of A of B beter werkt. Uiteraard is het ook mogelijk dat zowel A en B gelijkwaardig zijn, maar dat komt niet heel vaak voor. Het is bij een A/B Test in elk geval belangrijk dat je niet meer dan één wijziging per test doorvoert. Dat is bijvoorbeeld een verandering van kleur van de button of wijziging van de headline. Of met een video erin verwerkt of met gebruik van testimonials. Bij meerdere veranderingen is niet aan de hand van A/B Testing te herleiden waar het conversieverschil vandaan komt.

A/B Testing met Content Experiments

Het is niet moeilijk om zelf A/B Testen uit te voeren. Binnen Google Analytics is het bijvoorbeeld mogelijk om Content Experiments te gebruiken. Hiervoor maak je een conversiedoel aan en daarna het experiment. Wil je volop gebruik gaan maken van A/B Testing dan zijn er ook nog andere middelen. Het is bijvoorbeeld mogelijk om splittest software te kopen om de conversie voor je webshop of webwinkel te optimaliseren. Verder is het raadzaam om heel gericht te werk te gaan met een splittest. Je moet niet klakkeloos overal testen op gaan uitvoeren. Het is wel zinvol om de A/B Test uit te voeren als er zich een probleem voordoet. Bijvoorbeeld als de conversie achterblijft bij de verwachting. Of als er sprake is van de hoogste prioriteit.

A/B Testen voor bepaalde doelen

Een A/B Test is zinvol om te testen of er een hogere doorklikratio is vanuit advertentiekanalen met een wijziging. Of om te kijken of het voor meer interactie zorgt of voor meer online leads of orders zorgt.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Landingspagina’s maken die converteren

Hoe maak je landingspagina's die converteren? Het maken van landingspagina's die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld...

read more

Hoe kan ik mijn SEO resultaten een boost geven in vijf stappen

Geef je SEO resultaten een boost in vijf stappen Het volgen van vijf stappen geeft al de mogelijkheid om je SEO resultaten een flinke boost te geven. Een eerste belangrijke stap is om je website mobielvriendelijk te maken. Het smartphonegebruik is gigantisch groot en Google waardeert het als je...

read more

Hoe hoger ranken in Google?

Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

9 + 9 =