AMP (Accelerated Mobile Pages)

AMP (Accelerated Mobile Pages) uitleg en toelichting

AMP is de afkorting voor Accelerated Mobile Pages en is op initiatief van Google ontstaan. Het doel is om de gebruikerservaring van mobiele bezoekers te optimaliseren. Dat doel is te bereiken door pagina´s die op een supersnelle manier laden. Het snel laden van een webpagina komt tot stand door het strippen van de pagina. Bijvoorbeeld door de styling te minimaliseren en geen logo, menu of footer te laten zien. De inhoud is uiteraard zichtbaar met AMP, maar dan wel zonder alle tierelantijnen, zoals een webpagina op een desktop. De vraag is natuurlijk wat je er zelf mee moet en of het nodig is er iets mee te doen. Het is in elk geval goed voor de ranking als je webpagina´s snel laden. Een AMP-site heeft dan ook het voordeel een betere score te halen in de mobiele zoekresultaten.

AMP plug-in

Het is voor de toepassing van AMP op een WordPress website mogelijk om een plug-in te gebruiken. Dat zorgt er dan voor dat je berichten op de website een AMP variant krijgen. De plug-in voorziet erin dat je berichten een stukje code krijgen. Deze code is belangrijk, want op die manier ziet Google dat er sprake is van een website met een AMP-label. Er zijn overigens verschillende plug-ins voor beschikbaar, zoals de Yoast SEO Plug-in.

Glue for Yoast SEO and AMP

Om voor de beste metadata te zorgen, is er nog een oplossing. Dat is Glue for Yoast SEO and AMP. Dit is een verbindende plug-in. Het voordeel van deze combinatie is dat er sprake is van de mogelijkheid het design aan te passen. Bijvoorbeeld door huisstijlkleuren toe te voegen. Of door een andere versie van je logo te maken, zoals in een cirkeltje. Wil je de AMP-variant van berichten meten in Google Analytics? Dan pas je eenvoudig een trackingcode toe.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

13 + 14 =