Bounce Rate

Bounce Rate uitleg en oplossing

De bounce rate heeft betrekking op het percentage bezoekers dat je website bezoekt en direct weer vertrekt. Dus zonder door te klikken naar een andere webpagina meteen je website weer verlaat. Een bezoeker die snel weer weggaat, heeft blijkbaar geen interesse in wat je te bieden hebt. Of de content is niet waar de bezoeker naar op zoek was. Er zijn verschillende redenen te bedenken waarom de bounce rate misschien hoog is. Bijvoorbeeld als de zoekmachine optimalisatie te wensen overlaat, waardoor er sprake is van een ander aanbod dan verwacht. Of als je website of webshop niet helemaal goed functioneert. Bijvoorbeeld als pagina´s te lang doen over het laden. Ook een website die niet echt vertrouwen wekt, verlaten de gebruikers al snel. Daarnaast is de bouncerate misschien hoog omdat de homepage niet echt een toegevoegde waarde laat zien.

Bounce Rate verlagen

Het is niet wenselijk dat de bounce rate hoog is en je website blijkbaar geen waarde heeft voor de bezoekers. Het is daarom aan te raden om te proberen het bouncepercentage te verlagen. Dat is mogelijk door eerst de oorzaken eens te onderzoeken. Daar is dan een oplossing voor te bedenken. Test bijvoorbeeld de werking van de website op verschillende toestellen. Sluit de SEO en SEA aan wel op de doelgroep die je met je website wilt bereiken? Is duidelijk wat je website of webwinkel te bieden heeft? Is het design aantrekkelijk of sterk verouderd? Is het gemakkelijk te navigeren of vinden bezoekers niet wat zij nodig hebben? Controleer deze zaken allemaal om de oorzaak voor het hoge bouncepercentage te verlagen. Als de oorzaak is gevonden, pak je het probleem aan door voor een oplossing te zorgen.

Hoog bouncepercentage

Een hoog bouncepercentage is niet altijd slecht. Bijvoorbeeld als er sprake is van een website met maar één pagina. Een blog is daar een goed voorbeeld van. In dat geval is een hoge bounce rate niet slecht.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Landingspagina’s maken die converteren

Hoe maak je landingspagina's die converteren? Het maken van landingspagina's die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld...

read more

Hoe kan ik mijn SEO resultaten een boost geven in vijf stappen

Geef je SEO resultaten een boost in vijf stappen Het volgen van vijf stappen geeft al de mogelijkheid om je SEO resultaten een flinke boost te geven. Een eerste belangrijke stap is om je website mobielvriendelijk te maken. Het smartphonegebruik is gigantisch groot en Google waardeert het als je...

read more

Hoe hoger ranken in Google?

Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

12 + 2 =