Broken Links

Broken Links uitleg en aanpassing

Broken links zijn links die een foutmelding geven en niet werken. Bezoekers van je website krijgen een 404-foutmelding te zien als er sprake is van een gebroken link. De foutmelding heeft zowel betrekking op interne links van je websites als op externe links. Het is uiteraard een nadeel als een bezoeker een niet werkende link aantreft. De kans is zeer wel aanwezig dat de bezoeker het voor gezien houdt en weggaat. Bovendien is het voor de zoekmachine een slecht signaal. Er is daarom alles aan gelegen om broken links op te lossen. Je moet eerst het bestaan ervan weten. Daarvoor zijn er meerdere tools beschikbaar in de vorm van broken links checkers. Doorgaans is de aanpassing snel gedaan als er een gebroken link is gevonden. Bijvoorbeeld door een nieuwe correcte url te gebruiken in plaats van de foute url.

Broken links opsporen

Het opsporen van broken links is naast een broken link checker ook mogelijk met een ander programma. Bijvoorbeeld door het Google Webmasterhulpprogramma te gebruiken. Daarmee krijg je inzicht in de crawlfouten en krijg je eveneens inzicht in de broken links. WordPress heeft overigens een handige broken link checker plug-in beschikbaar. Deze plug-in zorgt voor een regelmatige controle op gebroken links. Dat gebeurt automatisch en je krijgt bericht wanneer er een foutieve url is geconstateerd. Dan heb je ook alle gelegenheid om de fout te herstellen en de link weer toegankelijk te maken. Deze handige plug-in is natuurlijk het meest ideaal vanwege het automatische karakter.

Ontstaan van gebroken links

Er zijn meerdere oorzaken toe te schrijven aan broken links. Bijvoorbeeld bij het verwijderen van een oude pagina of het linken naar een website die daarna verandert. Ook na een update van data of content van een andere website ontstaat mogelijk een gebroken link.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

10 + 6 =