CPC (Cost per Click)

CPC (Cost per Click) | Kosten per klik

CPC is de afkorting voor Cost per Click en heeft betrekking op het online adverteren via Google AdWords. Je betaalt elke keer een bedrag bij een klik op een geplaatste advertentie. Er zijn verschillende mogelijkheden om de kosten per klik in te stellen. Bijvoorbeeld op basis van een maximum CPC. Dat is ideaal om toe te passen bij een campagne met CPC-bieden. Een klik kent dan een maximum, maar het maximum is niet altijd gelijk aan de werkelijke Cost per Click. Als er sprake is van het afrekenmodel maakt het niet uit hoe vaak de advertentie te zien is. Het gaat om het daadwerkelijk klikken op de advertentie.

Automatisch of handmatig bieden

Er zijn met betrekking tot CPC twee opties, namelijk automatisch bieden of handmatig bieden. Google kiest bij automatisch bieden het biedingsbedrag dat binnen jouw budget valt. Bijvoorbeeld binnen je dagbudget. Zet het dagbudget niet meteen heel hoog, want als er veel klikken zijn, is je budget snel op. Vaak kiezen beginnende AdWord adverteerders voor automatisch bieden. Bij het handmatig bieden, is het zo dat jij degene bent die de bedragen instelt. Dat biedt uitkomst als je voor het ene zoekwoord bereid bent een hogere CPC te betalen dan voor een ander zoekwoord. Beide systemen hebben zo hun voordelen. Het handmatig bieden omdat je een betere controle hebt. Het bespaart je echter tijd als je kiest voor de automatisch variant.

Online adverteren en hoogte van CPC

De kosten per klik zijn toe te passen bij verschillende manieren van adverteren. Bijvoorbeeld via een tekstadvertentie, maar ook aan de hand van een link, banner of beeldadvertentie. Het online adverteren in de zoekmachine is een onderdeel van SEA met als doel de conversie te verhogen. De concurrentie op het zoekwoord is overigens bepalend voor de hoogte van de CPC. Dat geldt ook voor de landingspagina en voor de relevantie van de advertentie.

Conclusie

Wanneer je online niet genoeg potentiële klanten kunt bereiken met jouw website/webshop kan je een SEA campagne inzetten waar je een CPC (Cost per Click) kan bepalen. Wil jij ook Google AdWords gebruiken om meer bezoekers naar je website te herleiden en zo meer sales te genereren maar je weet niet hoe je eraan moet beginnen. Neem dan contact op met ons via onze contactformulier. Wij helpen jou graag op weg.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

7 + 3 =