Crawl budget

Crawl budget uitleg met toelichting

Het crawl budget heeft niets met geld te maken, maar alles met het aantal keer dat Google je webpagina´s crawlt. Je hoort de term overigens niet echt vaak, maar het is wel belangrijk om ervan op de hoogte te zijn. Het is vooral van belang dat Google in staat is om je website en de verschillende webpagina´s goed te crawlen. Het crawl budget is vrij constant met het aantal keren dat Google op je website komt. Hoewel er per dag mogelijk een kleine variatie is in het aantal. Kijk je naar de lange termijn dan is het aantal crawlbezoeken vrij constant. Het is wel van meerdere factoren afhankelijk hoe vaak en hoeveel webpagina´s Google crawlt. Een aantal factoren zijn onder meer het aantal externe links en de omvang van je website.

Inzicht in crawl budget

Er is een simpele methode om inzicht in het crawl budget te krijgen. Dat is mogelijk via Search Console. Het is daarbij interessant om te weten of het mogelijk is om het crawl budget verder te optimaliseren. Dat is mogelijk door in Google een zoekopdracht uit te voeren: ´´site:website.nl´´. Je ziet dan het aantal pagina´s dat in Google is geïndexeerd. Bij een afwijking ten aanzien van de resultaten in Search Console is er actie nodig. Dan blijkt namelijk dat niet iedere webpagina een crawlbezoek krijgt op dagelijkse basis. Wist je dat de snelheid van je website impact heeft op het crawl budget? De bot crawlt sneller als je webpagina bijvoorbeeld snel laadt.

Inkomende links

Het optimaliseren van het crawl budget is ook mogelijk door te zorgen voor belangrijke inkomende links. Het is dus van belang om voor externe links naar je website te zorgen. Het liefst op een natuurlijke manier en op websites met autoriteit. Googlebot volgt deze links namelijk en brengt dus meer bezoeken aan je website.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

4 + 7 =