CRO (Conversion Rate Optimization)

CRO (Conversion Rate Optimization) als systematisch proces

CRO is de afkorting voor Conversion Rate Optimization en is een systematisch proces voor conversieoptimalisatie. De methode gebruikt een combinatie van feedback en data om de websiteresultaten te verbeteren. Het doel is uiteraard de conversie te verhogen in relatie tot het aantal bezoekers van je website. Om de conversieratio te verbeteren, is het belangrijk om analyses uit te voeren. Bijvoorbeeld in de vorm van A/B testing om met het aanbrengen van verbeteringen meer succes te boeken. Er zijn verschillende manieren om je website voor CRO te optimaliseren. Bijvoorbeeld met een Call to Action, maar ook met het verbeteren de van de leesbaarheid en toevoegen van afbeeldingen.

Waar bestaat CRO uit?

CRO bestaat uit verschillende onderdelen, waarvan A/B testing al is genoemd. Het is ook belangrijk om de customer journey te analyseren. Tegen welke problemen loopt een bezoeker van je webshop bijvoorbeeld aan? Het doen van vooronderzoek is belangrijk om de CRO te verbeteren. Zo is het ook mogelijk om de content en CTA te optimaliseren. Het gaat eigenlijk steeds om het uitvoeren van experimenten. In combinatie met het verhogen van de conversion rate is het eveneens mogelijk het bezoekersverkeer te laten toenemen. CRO biedt verder de gelegenheid om met creatieve concepten te experimenteren. De beschikbare data zijn hiervoor als basis te gebruiken. A/B testing is vooral ideaal als je website duizenden bezoekers trekt. Hiermee test je twee varianten om te ontdekken welke het beste is. In andere situaties is het onder meer mogelijk om met feedback van je bezoekers te werken. Of een usability test ontwikkelen.

Website optimisatie

CRO is op het gebied van website optimization breder te trekken. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om een andere doelstelling te testen. Bijvoorbeeld als het gaat om de bounce rate of om het aantal registraties of downloads.

Conclusie

Het is belangrijk dat je A/B testingen uitvoert en je jouw website optimaliseert zodat je een betere convertion rate hebt. Dit doe je door verschillende convertieoptimalisatie technieken toe te passen op jouw website. Wil je de conversie op jouw website verhogen maar je ziet er geen beginnen aan. Neem dan contact op met ons via onze contactformulier. Wij helpen jou graag jouw conversie doelen te bereiken.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

15 + 9 =