CRO (Conversion Rate Optimization)

Home » SEM Handboek » CRO (Conversion Rate Optimization)

CRO (Conversion Rate Optimization) als systematisch proces

CRO is de afkorting voor Conversion Rate Optimization en is een systematisch proces voor conversieoptimalisatie. De methode gebruikt een combinatie van feedback en data om de websiteresultaten te verbeteren. Het doel is uiteraard de conversie te verhogen in relatie tot het aantal bezoekers van je website. Om de conversieratio te verbeteren, is het belangrijk om analyses uit te voeren. Bijvoorbeeld in de vorm van A/B testing om met het aanbrengen van verbeteringen meer succes te boeken. Er zijn verschillende manieren om je website voor CRO te optimaliseren. Bijvoorbeeld met een Call to Action, maar ook met het verbeteren de van de leesbaarheid en toevoegen van afbeeldingen.

Waar bestaat CRO uit?

CRO bestaat uit verschillende onderdelen, waarvan A/B testing al is genoemd. Het is ook belangrijk om de customer journey te analyseren. Tegen welke problemen loopt een bezoeker van je webshop bijvoorbeeld aan? Het doen van vooronderzoek is belangrijk om de CRO te verbeteren. Zo is het ook mogelijk om de content en CTA te optimaliseren. Het gaat eigenlijk steeds om het uitvoeren van experimenten. In combinatie met het verhogen van de conversion rate is het eveneens mogelijk het bezoekersverkeer te laten toenemen. CRO biedt verder de gelegenheid om met creatieve concepten te experimenteren. De beschikbare data zijn hiervoor als basis te gebruiken. A/B testing is vooral ideaal als je website duizenden bezoekers trekt. Hiermee test je twee varianten om te ontdekken welke het beste is. In andere situaties is het onder meer mogelijk om met feedback van je bezoekers te werken. Of een usability test ontwikkelen.

Website optimisatie

CRO is op het gebied van website optimization breder te trekken. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om een andere doelstelling te testen. Bijvoorbeeld als het gaat om de bounce rate of om het aantal registraties of downloads.

Conclusie

Het is belangrijk dat je A/B testing uitvoert en je jouw website optimaliseert zodat je een betere convertion rate hebt. Dit doe je door verschillende convertieoptimalisatie technieken toe te passen op jouw website. Wil je de conversie op jouw website verhogen maar je ziet er geen beginnen aan. Neem dan contact op met ons via onze contactformulier. Wij helpen jou graag jouw conversie doelen te bereiken.

Wie zijn we en wat doen we?

Wij, bij CRE8ME zijn een creatief team van gepassioneerde digitale marketeers met een uitgebreide kennis aan online marketing. Door onze knowhow binnen de digitale wereld te combineren met de expertise van jouw bedrijfstak brengen we jouw bedrijf naar hogere sferen.

Heb je vragen?

Word jij ook teruggevonden in de zoekmachines? Wij testen het gratis voor jou.

2 + 1 =