CTA (Call to Action)

Wat is CTA (Call to Action)? Uitleg en toepassing

CTA staat als afkorting voor Call to Action en heeft als doel om je bezoekers aan te zetten tot actie. Concreet betekent een CTA dat je iemand aanspoort om bijvoorbeeld een offerte aan te vragen. Of om een product te bestellen of dienst af te nemen. Een Call to Action zet je in om de conversie te verhogen. Uiteraard is het wel belangrijk om de aanmoediging tot concrete actie zo goed mogelijk neer te zetten.

Efficiënte toepassing CTA

Het is belangrijk dat de CTA duidelijk is voor de bezoeker of lezer. Je moet de aansporing dus niet ergens verstoppen, maar op een opvallende plek plaatsen. Dat is bijvoorbeeld een positie onderaan de landingspagina. Of naast een product op een webshop. De Call to Action drukt zich het beste uit in het geven van een korte opdracht. Bijvoorbeeld ´Vraag een offerte aan´ of ´Download de brochure´. Bij een efficiënte toepassing is er vaak sprake van een andere kleurstelling. Bijvoorbeeld door de opdracht in een afwijkende kleur op te nemen.

Opvallen met afwijkende kleuren

Is je website grijs qua achtergrond of wit dan springt elke felle kleur eruit. Dat is gemakkelijk te realiseren door de button met daarin de opdracht een andere kleur te geven. Overigens is de inleiding naar de oproep tot actie ook van belang. Je wilt toch niet dat de bezoekers direct afhaken bij het bezoeken van een pagina. Daarom is het van belang om eerst interessante content te bieden. Leg een probleem voor, waarin de bezoeker is zich herkent en biedt daarna een oplossing. Uiteraard met een aansprekende titel, inleiding, middenstuk en slot. Of geef een beschrijving van een product. Bij iedere toepassing van een CTA is het belangrijk dat je de resultaten in de gaten houdt door deze op te meten. Het is een constant proces van aanpassing en verbetering om tot het beste resultaat te komen.

Conclusie

Een call to action is van essentieel belang als je meer websitebezoekers wilt omzetten tot klanten. Gebruik daarom altijd verschillende CTA’s op jouw website en test uit welke de meeste conversie behalen. Eenmaal je weet welke call to actions de meeste conversie behalen kan je deze toepassen op de door jouw geteste stategische plaatsen. Wil je ook een call to action toevoegen aan jouw website maar je weet niethoe eraan beginnen? Contacteer ons via onze contactformulier, wij helpen jou met veel plezier.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

7 + 2 =