CTR (Click Through Rate)

Uitleg CTR (Click Through Rate) als verhoudingscijfer

CTR staat als afkorting voor Click Through Rate en is te vertalen naar klikfrequentie. Het gaat hierbij om het aantal keren dat gebruikers of bezoekers op een advertentie klikken. De CTR is een uitstekend instrument om te analyseren hoe de prestaties van de advertenties en zoekwoorden zijn. Er is een formule voor de klikfrequentie. Die luidt: CTR = aantal klikken op advertenties gedeeld door het aantal vertoningen. Er is bijvoorbeeld sprake van 100 vertoningen en van 30 klikken. Dan is de Click Through Rate 30% (30 kliks gedeeld door 100 vertoningen).

Belang van hoge CTR

Een hoge CTR is belangrijk. Daaraan is namelijk af te leiden dat de advertentie succesvol is op het zoekwoord. Het keyword sluit goed aan op de behoefte van de gebruiker of bezoeker. In het account van Google AdWords staat voor elk van de advertenties de klikfrequentie apart vermeld. Zo is er sprake van een goed overzicht en inzicht in het succes van advertentiecampagnes. De klikratio biedt de mogelijkheid om de advertentiecampagne nog scherper neer te zetten. Een lage CTR biedt ruimte tot verbetering. Bijvoorbeeld met het gebruik van net even andere zoekwoorden.

Relatie zoekwoord en advertentie

Het is zeker belangrijk dat er sprake is van een relatie tussen het zoekwoord en de advertentie. Dat is niet het enige, want de advertentie dient ook weer relevant zijn aan de bedrijfsactiviteiten. Het is dus niet alleen belangrijk dat de klikratio hoog is, want het bezoek dient ook tot conversie te leiden. Overigens is het uiteraard altijd mogelijk om de investering te meten aan de hand van de click through ratio. De CTR bepaalt mede de kosten van een klik per advertentie. De klikfrequentie is dan ook meer dan alleen een succesindicator voor online advertentiecampagnes.

Conclusie

Heb je Google AdWords campagnes lopen met één of meerdere advertenties. Dan is het belangrijk dat je erop toeziet dat jouw CTR (doorklikratio) optimaal is. Weet je niet meteen hoe je jouw doorklikratio kan verbeteren. Contacteer ons dan via onze contactformulier. Wij helpen jou graag om de doorklikratio en conversie van jouw website/webshop te verhogen.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

15 + 12 =