Disavow

Disavow uitleg en tips voor gebruik van de tool

Disavow is een handige tool die Google heeft ontwikkeld. Je gebruikt de tool om Google te laten weten welke backlinks de zoekmachine moet negeren. Het gaat om het moment dat er sprake is van de berekening van de ranking van je website. Zo is het geen probleem als je bijvoorbeeld backlinks hebt van een slechte kwaliteit. Met de Disavow tool is er geen sprake van het mee laten wegen van slechte backlinks. Dat is bijvoorbeeld nodig als je een keer een waarschuwing hebt gehad. Dan is het helemaal nodig om van deze tool gebruik te maken. Er zijn een aantal tips die daarbij van pas komen.

Tips voor gebruik van de Disavow tool

Voordat je de Disavow tool gebruikt, is het nodig om eerst een lijst met backlinks te maken. Die haal je vanuit verschillende bronnen. Dan bepaal je de waarde van deze links. Het is mogelijk om de slechte links te verwijderen en de tool te gebruiken. Komen er kwalitatief slechte links van een bepaald domein? Dan is het mogelijk om voor het hele domein Disavow toe te passen. Je hoeft geen rekening te houden met no follow links, maar alleen met de follow links. De no follow links tellen toch niet mee. Moet je een heroverweging indienen bij het spamteam van Google? Zorg dan dat je eerst de voorgenoemde stappen hebt toegepast.

Waarschuwing of penalty van Google

Een penalty van Google heeft rechtstreeks invloed op de ranking van je website. Een waarschuwing van Google moet je zeker niet negeren. In beide situaties biedt de Disavow tool uitkomst als het om gebruik van slechte backlinks gaat. Heb je met de gevolgen van slechte backlinks te maken dan gebruik je de tool. Of weet je al dat er slechte backlinks zijn zonder een waarschuwing te hebben gehad? Dan is een waarschuwing nog te voorkomen.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

12 + 12 =