Duplicate Content

Wat is Duplicate Content en wat doe je eraan?

Duplicate content houdt in dat er webpagina´s met dezelfde inhoud bestaan. Dat is niet wenselijk met betrekking tot de SEO als het gaat om de indexering. De dubbele inhoud bestaat bijvoorbeeld op verschillende pagina´s op dezelfde website of op verschillende websites. In de eerste situatie is er sprake van interne duplicate content. In de tweede situatie noemt men het externe dubbele inhoud. Google noemt het pas dubbele content als het om een substantieel deel gaat. Of om grotendeels dezelfde inhoud. Als dit het geval is, heeft de zoekmachine moeite met het bepalen welke pagina voor indexatie in aanmerking komt. Dat heeft weer tot gevolg dat de dubbele pagina´s allebei een lagere waardering krijgen.

Duplicate content voorkomen

Een simpele oplossing om dubbele inhoud te voorkomen, is door op al je webpagina´s en websites unieke content te plaatsen. Het is bijvoorbeeld aan te raden om voor producten in je webshop productomschrijvingen te maken. De informatie van de fabrikant gebruik je dan als input, maar je neemt niet letterlijk de gegevens over. Het is ook mogelijk om er zelf nog extra informatie aan toe te voegen. Bij nieuwsberichten is het overigens minder ernstig als er dubbele externe inhoud is. Het is overigens wel belangrijk om het nieuwsbericht uniek te maken om een hogere ranking te bevorderen.

Canonical url

Een andere oplossing is het gebruikmaken van een canonical url. Je geeft de canonical url mee aan de webpagina die je door Google wilt laten indexeren. Op deze manier weten de robots welke pagina je wel voor indexatie in aanmerking komt. Zo oefen je zelf invloed uit op de indexering als er sprake is van duplicate content. Het maakt voor de SEO dan niet meer uit dat je twee pagina´s met dezelfde inhoud hebt.

Conclusie

Schrijf altijd unieke teksten die SEO-matig sterk staan en voorkom op die manier dat je dubbele content hebt staan op jouw website. Heb je toch dubbele content staan op jouw website. Maak dan gebruik van een Canonical url om de indexatie van de duplicated content url te voorkomen. Wat je ook kan doen is kijken of je beide contents op jouw website niet kunt samenvoegen en een sterkere tekst maken. Weet je er geen binnen aan of ben je niet sterk in het schrijven van unieke content. Contacteer ons dan via onze contactformulier en doe beroep op onze SEO Copywriting dienst. Wij schrijven graag al jouw unieke teksten.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

13 + 1 =