Facebook Pixel

Facebook Pixel uitleg en werkwijze

Wat is een Facebook Pixel? Dat is een vraag die tegenwoordig vaker voorbij komt. Het is een stukje code die je gebruikt op je website om meer over je doelgroep te ontdekken. Uiteraard wel in relatie tot Facebook. Het gaat er namelijk om dat je met de Facebook Pixel de mogelijkheid hebt om tot optimalisatie van je Facebook-advertentie te komen. Als je de code hebt geplaatst, is het mogelijk om de conversie te meten. Daarnaast heb je toegang tot uitgebreide statistieken om te zien hoe jouw bezoekers je website gebruiken. Ook is het mogelijk om een doelgroep vanuit de statistieken aan te maken. Het gaat dus om een combinatie van het gebruik van Facebook en je website.

Facebook Pixel en doelgroep opbouwen

De Facebook Pixel maakt het mogelijk om een doelgroep met het social mediakanaal op te bouwen. De verzamelde gegevens vanuit de pixel levert verschillende doelgroepen op. Bijvoorbeeld de aangepaste doelgroep. Je maakt dan een doelgroep aan op basis van het verkeer op je website. De lijst met je doelgroep is vervolgens via Facebook te benaderen. Bij een vergelijkbare doelgroep maak je een lijst aan met nieuwe klanten. De interesse van degene die je website bezoekt, is via de Facebook Pixel te meten. Zo ontdek je wie je potentiële nieuwe klanten zijn. Dan is er ook nog een opgeslagen doelgroep. Die maak je voor je advertentie. Het is mogelijk om te filteren op factoren als leeftijd, locatie, interesse en gedrag.

Voordelen

Het is mogelijk om je bezoekers via Facebook opnieuw te benaderen. Het is via een vergelijkbare doelgroep mogelijk om nieuwe klanten te vinden. Bovendien is het mogelijk om de conversie die voort is gekomen uit Facebook te meten. Het is een extra instrument om een Facebook advertentie account te maken met pixel.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Landingspagina’s maken die converteren

Hoe maak je landingspagina's die converteren? Het maken van landingspagina's die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld...

read more

Hoe kan ik mijn SEO resultaten een boost geven in vijf stappen

Geef je SEO resultaten een boost in vijf stappen Het volgen van vijf stappen geeft al de mogelijkheid om je SEO resultaten een flinke boost te geven. Een eerste belangrijke stap is om je website mobielvriendelijk te maken. Het smartphonegebruik is gigantisch groot en Google waardeert het als je...

read more

Hoe hoger ranken in Google?

Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

11 + 13 =