Facebook Pixel

Facebook Pixel uitleg en werkwijze

Wat is Facebook Pixel? Dat is een vraag die tegenwoordig vaker voorbij komt. Het is een stukje code die je gebruikt op je website om meer over je doelgroep te ontdekken. Uiteraard wel in relatie tot Facebook. Het gaat er namelijk om dat je met de Facebook Pixel de mogelijkheid hebt om tot optimalisatie van je Facebook-advertentie te komen. Als je de code hebt geplaatst, is het mogelijk om de conversie te meten. Daarnaast heb je toegang tot uitgebreide statistieken om te zien hoe jouw bezoekers je website gebruiken. Ook is het mogelijk om een doelgroep vanuit de statistieken aan te maken. Het gaat dus om een combinatie van het gebruik van Facebook en je website.

Facebook Pixel en doelgroep opbouwen

De Facebook Pixel maakt het mogelijk om een doelgroep met het social mediakanaal op te bouwen (Sociale Media Marketing). De verzamelde gegevens vanuit de pixel levert verschillende doelgroepen op. Bijvoorbeeld de aangepaste doelgroep. Je maakt dan een doelgroep aan op basis van het verkeer op je website. De lijst met je doelgroep is vervolgens via Facebook te benaderen. Bij een vergelijkbare doelgroep maak je een lijst aan met nieuwe klanten. De interesse van degene die je website bezoekt, is via de Facebook Pixel te meten. Zo ontdek je wie je potentiële nieuwe klanten zijn. Dan is er ook nog een opgeslagen doelgroep. Die maak je voor je advertentie. Het is mogelijk om te filteren op factoren als leeftijd, locatie, interesse en gedrag.

Voordelen

Het is mogelijk om je bezoekers via Facebook opnieuw te benaderen. Het is via een vergelijkbare doelgroep mogelijk om nieuwe klanten te vinden. Bovendien is het mogelijk om de conversie die voort is gekomen uit Facebook te meten. Het is een extra instrument om een Facebook advertentie account te maken met pixel.

Word jij teruggevonden in de Google zoekmachine? Wij testen het gratis voor jou.

9 + 15 =