Facebook Pixel

Facebook Pixel uitleg en werkwijze

Wat is een Facebook Pixel? Dat is een vraag die tegenwoordig vaker voorbij komt. Het is een stukje code die je gebruikt op je website om meer over je doelgroep te ontdekken. Uiteraard wel in relatie tot Facebook. Het gaat er namelijk om dat je met de Facebook Pixel de mogelijkheid hebt om tot optimalisatie van je Facebook-advertentie te komen. Als je de code hebt geplaatst, is het mogelijk om de conversie te meten. Daarnaast heb je toegang tot uitgebreide statistieken om te zien hoe jouw bezoekers je website gebruiken. Ook is het mogelijk om een doelgroep vanuit de statistieken aan te maken. Het gaat dus om een combinatie van het gebruik van Facebook en je website.

Facebook Pixel en doelgroep opbouwen

De Facebook Pixel maakt het mogelijk om een doelgroep met het social mediakanaal op te bouwen. De verzamelde gegevens vanuit de pixel levert verschillende doelgroepen op. Bijvoorbeeld de aangepaste doelgroep. Je maakt dan een doelgroep aan op basis van het verkeer op je website. De lijst met je doelgroep is vervolgens via Facebook te benaderen. Bij een vergelijkbare doelgroep maak je een lijst aan met nieuwe klanten. De interesse van degene die je website bezoekt, is via de Facebook Pixel te meten. Zo ontdek je wie je potentiële nieuwe klanten zijn. Dan is er ook nog een opgeslagen doelgroep. Die maak je voor je advertentie. Het is mogelijk om te filteren op factoren als leeftijd, locatie, interesse en gedrag.

Voordelen

Het is mogelijk om je bezoekers via Facebook opnieuw te benaderen. Het is via een vergelijkbare doelgroep mogelijk om nieuwe klanten te vinden. Bovendien is het mogelijk om de conversie die voort is gekomen uit Facebook te meten. Het is een extra instrument om een Facebook advertentie account te maken met pixel.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

15 + 9 =