GDPR (General Data Protection Regulation)

GDPR (General Data Protection Regulation) uitleg en toepassing

GDPR is de afkorting voor General Data Protection Regulation en heeft betrekking op de bescherming van persoonlijke data. Het omvat een Europese algemene verordening gegevensbescherming. De richtlijn in de privacyregelgeving vormt de basis voor de bescherming van natuurlijke personen. Dit in relatie tot de werking van persoonsgegevens en in verband met het vrije verkeer van deze gegevens. Het doel van GDPR is dat bedrijven een beleid hebben dat zich richt op het respecteren van de privacy van consumenten. De richtlijn is daarom van toepassing op alle bedrijven en organisaties die persoonsgegevens verzamelen of deze informatie verwerken en gebruiken. De GDPR heeft impact met voordelen en nadelen. Er is in ieder geval een uniforme privacyregeling in de EU. Een nadeel is dat er verplichtingen uit voortvloeien.

GDPR toepassen

GDPR is toe te passen met bijvoorbeeld het vragen van toestemming om persoonlijke gegevens op te slaan. Een simpel voorbeeld is het toestaan van ´cookies´ als je een website bezoekt. Er zijn verschillende verplichtingen die voortvloeien uit de GDPR. Zo is het bijvoorbeeld ook zo dat er een meldingsplicht is voor datalekken. Krijg je te maken met een datalek? Die moet je dan binnen 72 uur melden. Er gelden voor grote organisaties overigens extra verplichtingen. Bijvoorbeeld in de vorm van het verplicht aanstellen van een Data Protection Officer. De algemene verordening gegevensbescherming (AVG) voorziet overigens ook in het waarborgen van het vrije verkeer van gegevens in de EU.

Ben je zelfstandig ondernemer?

Ben je zelfstandige? Dan heb je ook met de regelgeving te maken. Het is belangrijk dat je data in kaart brengt en het karakter bepaalt van de gegevens die je gebruikt. Kijk ook naar de bescherming van de gegevens en houd documentatie bij aangaande je verrichtingen op basis van de GDPR.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Landingspagina’s maken die converteren

Hoe maak je landingspagina's die converteren? Het maken van landingspagina's die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld...

read more

Hoe kan ik mijn SEO resultaten een boost geven in vijf stappen

Geef je SEO resultaten een boost in vijf stappen Het volgen van vijf stappen geeft al de mogelijkheid om je SEO resultaten een flinke boost te geven. Een eerste belangrijke stap is om je website mobielvriendelijk te maken. Het smartphonegebruik is gigantisch groot en Google waardeert het als je...

read more

Hoe hoger ranken in Google?

Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

13 + 8 =