Google Fred update

Google Fred update uitleg en gevolgen

De Google Fred update heeft in 2017 plaatsgevonden en heeft grote gevolgen gehad. In elk geval voor de websites die slechte content hebben. Of vooral zijn opgezet om bezoekers op advertenties te laten klikken. Of websites die zo zijn opgezet dat deze misleidend zijn voor gebruikers van de zoekmachine. De focus op relevantie is groter na de Google Fred update en dan vooral met het aanbieden van waardevolle content. Er zijn ook websites die het uiteraard al goed deden en ook goed zijn blijven doen. Dat zijn onder meer de websites met veel autoriteit. Dat is onder meer af te leiden aan het aantal links dat naar de website verwijst. Ook websites met een koppeling van zoekwoorden in de titel en domeinnaam doen het goed.

Aanpassing website na Google Fred update

Websites die door de Google Fred update geraakt zijn, hebben natuurlijk alle reden om aanpassingen te doen. Het is als eerste belangrijk om te checken of je veel backlinks hebt van slechte kwaliteit. Kijk ook naar de kwalitatieve waarde van content op je website. Maak je gebruik van affiliaties links? Zorg ervoor dat deze relevant zijn en niet de overhand vormen, maar onderdeel van je website zijn. Ook nu is er uiteraard altijd rekening te houden met deze punten. Bijvoorbeeld bij het gebruikmaken van betaalde links door deze te voorzien van een nofollow tag.

Succesvolle linkbuilding

Succesvolle linkbuilding draagt zeker bij aan een betere ranking. De Google Fred update laat zien dat kwalitatieve links waardering krijgen. Het draait dan vooral weer om de relevantie dat toch wel een belangrijk aspect is. Denk daarbij ook aan de ankertekst van de hyperlink en relevantie van een belangrijke plek van de link op een domein. Kwaliteit is voor wat betreft succesvolle linkbuilding en volgens de Fred update altijd van belang.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

1 + 15 =