Google Hummingbird update

Google Hummingbird update uitleg en gevolgen

De Google Hummingbirg update is gelanceerd in september 2013 met als doel om complexe zoekopdrachten beter te begrijpen. Het beter begrijpen van complexe opdrachten in de zoekmachine leidt tot meer nauwkeurige zoekresultaten. Het is van ook een verbetering voor de gebruikers van de zoekmachine. Overigens is de Google Hummingbird update niet met de Panda update of Penguin update te vergelijken. Het gaat hier namelijk meer om een vernieuwing van een algoritme. Zelf heeft Google de aanpassing omschreven als het plaatsen van een nieuwe motor in een bestaande auto. Het belangrijkste volg is dat de zoekmachine menselijke vragen beter begrijpt. Bovendien heeft de update ook geleid tot beter gebruik van lokale indicatoren. De zoekmachine komt aan de gebruiker tegemoet met lokale zoekresultaten.

Google Hummingbird update en lokale zoekresultaten

Een gebruiker die uit eten wil en op Frans restaurant zoekt, krijgt lokale zoekresultaten gepresenteerd. De Google Hummingbird update zorgt ervoor dat het IP-adres aanleiding is om lokale zoekresultaten weer te geven. Als gebruiker van de zoekmachine wil je uit eten waar je woont en niet aan de andere kant van het land. Als je dat wilt, voer je namelijk wel een plaatsnaam in. Met betrekking tot het begrijpen van complexe vragen, is het handig om daar met SEO op in te spelen. Het is namelijk belangrijk om kwalitatieve content te bieden met ondersteuning van relevante termen. Of synoniemen. Dat maakt het voor de zoekmachine nog gemakkelijker om nauwkeurige resultaten te tonen.

Semantische zoekmachine

De Google Hummingbird update maakt het mogelijk om semantische verbanden te leggen. Wil je bijvoorbeeld weten waar de dichtstbijzijnde supermarkt is? Bij het invoeren van de dichtstbijzijnde supermarkt krijg je lokale resultaten te zien. Of op de vraag hoe oud een persoon is, krijg je resultaten met een leeftijd. Overigens heeft de update geen grote gevolgen voor de ranking.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Landingspagina’s maken die converteren

Hoe maak je landingspagina's die converteren? Het maken van landingspagina's die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld...

read more

Hoe kan ik mijn SEO resultaten een boost geven in vijf stappen

Geef je SEO resultaten een boost in vijf stappen Het volgen van vijf stappen geeft al de mogelijkheid om je SEO resultaten een flinke boost te geven. Een eerste belangrijke stap is om je website mobielvriendelijk te maken. Het smartphonegebruik is gigantisch groot en Google waardeert het als je...

read more

Hoe hoger ranken in Google?

Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

8 + 5 =