Google Keyword Planner Tool

Google Keyword Planner Tool uitleg en gebruik

De Google Keyword Planner Tool is een praktisch instrument om onderzoek te doen naar voor jouw website belangrijke zoekwoorden. Die zijn van belang omdat de potentiële bezoekers van jouw website de keywords gebruiken in de zoekmachine. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers op je website of webshop krijgen. De Google Keyword Planner Tool is een zoekwoordenplanner. De tool is in eerste instantie ontwikkeld voor de optimalisatie van advertenties via AdWords. Tegenwoordig is het instrument niet alleen onmisbaar voor SEA, maar ook voor SEO. De kern van het instrument is te onderzoeken wat het zoekvolume is op bepaalde keywords. 

Google Keyword Planner Tool gebruiken

Het gebruiken van de Google Keyword Planner Tool is in het begin nog even wennen. Het is wel simpel. Je voert bijvoorbeeld een zoekwoord in met de url van de landingspagina. Dan krijg je relevante keywords te zien. Bovendien zie je bij elk ingevoerd zoekwoord wat het maandelijkse aantal zoekopdrachten is. Zo ontdek je of men veel zoekt op ene bepaald keyword of juist niet. Voor de optimalisatie van een advertentiecampagne is het ook handig dat je inzicht krijgt in de CPC. Dat zijn de kosten per klik. Verder krijg je inzicht aan de hand van een competitieve analyse. 

Zoekwoordenlijsten

Het bespaart tijd als je wilt werken met veel verschillende optionele combinaties en een zoekwoordenlijst gebruikt. Het kopiëren van een zoekwoordenlijst scheelt veel tijd. Op het gebied van SEO is het nog handig om de tab ´Zoekwoordenideeën´ te gebruiken. De Google Keyword Planner Tool is in elk geval efficiënt om te gebruiken. Het is natuurlijk wel aan te raden om met verschillende mogelijkheden te experimenteren. Bijvoorbeeld als het gaat om de exacte combinatie van keywords. Voer je ´groene graszoden´ in dan krijg je daarvan het exacte resultaat. Je krijgt dan niet het resultaat van ´goedkope groene graszoden´.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Landingspagina’s maken die converteren

Hoe maak je landingspagina's die converteren? Het maken van landingspagina's die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld...

read more

Hoe kan ik mijn SEO resultaten een boost geven in vijf stappen

Geef je SEO resultaten een boost in vijf stappen Het volgen van vijf stappen geeft al de mogelijkheid om je SEO resultaten een flinke boost te geven. Een eerste belangrijke stap is om je website mobielvriendelijk te maken. Het smartphonegebruik is gigantisch groot en Google waardeert het als je...

read more

Hoe hoger ranken in Google?

Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

8 + 11 =