Google Mobile update

Google Mobile update uitleg en gevolgen

De Google Mobile update ofwel Mobilegeddon is doorgevoerd in april 2015. Het belangrijkste van de wijziging is de voorkeur voor mobielvriendelijke websites. De update heeft gezorgd voor een verandering in de ranking. Mobiel gebruik neemt alleen maar toe en Google vindt de gebruikerservaring belangrijk. In dit kader dus de mobiele gebruikerservaring bij het bezoeken van een website. De websites die mobielvriendelijk zijn uitgevoerd, krijgen van de zoekmachine na de Google Mobile update een hogere ranking. In elk geval krijgen deze websites bij mobiel gebruik een hogere ranking. De pagina’s die niet geoptimaliseerd zijn voor mobiele toestellen kregen met gevolgen te maken. Deze zijn namelijk uit de SERP gefilterd of hebben een downgrade gekregen. 

Website aanpassen na Google Mobile update

Het is altijd schrikken als je website ineens in ranking daalt. Als dat na de Google Mobile update is gebeurd, is daar wel wat aan te doen. Het is belangrijk om je website dan mobielvriendelijk te maken. Het is tegenwoordig altijd van belang voor Google dat je website aan mobiele gebruikers tegemoet komt. De mobielvriendelijkheid van je website is gemakkelijk te testen. Als je website niet mobielvriendelijk is, pas deze dan aan volgens de richtlijnen van Google. Mobile first is niet voor niets het motto van tegenwoordig. De Mobilegeddon was een eerste serieuze update. Daarna is er in 2018 ook weer een update geweest met Mobile First. 

Mobielvriendelijk

De Google Mobile update heeft verstrekkende gevolgen gehad, maar er zijn altijd aanpassingen te maken. Als je nu Mobile First volgt dan betekent dat je een mobielvriendelijke website hebt. Bijvoorbeeld dat je afbeeldingen voor de mobiele toestellen geoptimaliseerd hebt en niet buiten het scherm vallen. De laadtijd is uiteraard eveneens van belang om het stempel mobielvriendelijk te krijgen. Het internetverkeer neemt alleen maar toe via mobiele toestellen en daarom zijn mobielvriendelijke websites van belang.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Landingspagina’s maken die converteren

Hoe maak je landingspagina's die converteren? Het maken van landingspagina's die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld...

read more

Hoe kan ik mijn SEO resultaten een boost geven in vijf stappen

Geef je SEO resultaten een boost in vijf stappen Het volgen van vijf stappen geeft al de mogelijkheid om je SEO resultaten een flinke boost te geven. Een eerste belangrijke stap is om je website mobielvriendelijk te maken. Het smartphonegebruik is gigantisch groot en Google waardeert het als je...

read more

Hoe hoger ranken in Google?

Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

8 + 9 =