Google Panda update

Google Panda update uitleg en gevolgen

De Google Panda update is voor de eerste keer in het begin van 2011 doorgevoerd. De focus richt zich op de herkenning van content van een slechte kwaliteit. Het doel van deze update was om websites van lage kwaliteit op te ruimen. Dit om kwalitatief goede websites een betere ranking in de zoekresultaten toe te kennen. De naam van de Google Panda update was overigens oorspronkelijk anders, namelijk Farmers update. In eerste instantie was de blik gericht op zogenoemde content farm met een enorme hoeveelheid content van lage kwaliteit. De naam is uiteindelijk gewijzigd naar Panda en verwijst naar de naam van de ontwikkelaar van de update. In het begin kwamen er iedere maand wijzigingen met gevolgen voor de ranking van vele websites. 

Google Panda update in regulier algoritme

Google heeft in 2013 de Panda update geïntegreerd in het reguliere algoritme. Vanaf die tijd is er dus niet maandelijks een aparte update gekomen. In 2014 is Panda 4.0 uitgerold en tegenwoordig is er sprake van een integratie in honderden updates. Er is in elk geval met de invoering van de Google Panda update een einde gekomen aan content farms. Het was niet meer de moeite waarde om slechte en grote hoeveelheden content op te nemen. De kwaliteit van websites vindt overigens plaats volgens verschillende beoordelingen. Bijvoorbeeld op basis van kwalitatieve content en op basis van waardevolle externe links. 

Verandering van positie in zoekresultaten

Het is in de eerste plaats belangrijk om rekening te houden met de richtlijnen van Google. Richt je met je website op het aanbieden van kwalitatieve content. Dat is goed voor de organische resultaten. Ook creëer je daarmee als het goed is waardevolle backlinks als bezoekers in de inhoud willen delen. Ook de technische basis van de website dient uiteraard te voldoen aan de richtlijnen.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

14 + 9 =