Google Penalty

Google Penalty uitleg en hoe te voorkomen

Een Google Penalty heeft grote gevolgen voor de ranking van je website. Je krijgt een straf van Google als je oneigenlijke methoden gebruikt om bovenaan de zoekmachine te komen. Dat is de Google Penalty die je website heel ver naar beneden laat zakken in de resultaten van de zoekmachine. Er zijn overigens verschillende strafmaten en ook hoeft een penalty niet eeuwig te duren. Een vorm van oneigenlijke beïnvloeding is het spammen van keywords. De zoekmachine vindt kwaliteit belangrijk. Content volgestopt met zoekwoorden getuigt niet van kwaliteit. Heb je een onnatuurlijk linkprofiel? Ook dan is de kans aanwezig dat je te maken krijgt met een Google Penalty. Bijvoorbeeld als je gebruikmaakt van automatische software om linkprofielen aan te maken. Het spinnen van artikelen krijgt evenmin waardering en verdient volgens Google een straf.

Google Penalty voorkomen

Hoe dan een Google Penalty te voorkomen? Volg gewoon de Webmaster guidelines van Google en gebruik geen tactieken die niet zijn toegestaan. Het is ook beter om langzaam aan autoriteit op te bouwen dan meteen de eerste dag bovenaan te komen. Je doet met je website natuurlijk aan langetermijnplanning. Maak bijvoorbeeld geen website die alleen op AdSense is gericht. Dat doorziet Google snel. Vooral als er weinig relevante content op staat. Een 30 Supression Penalty ligt dan voor de hand. Er is ook een 6 Ranking Penalty. Dat is een straf voor websites die een te snelle SEO hebben en daarom op de eerste plek komen. Betaalde links krijgen geen waardering, maar mogelijk wel een 50 Paid Links Penalty. 

950 Penalty

De zwaarste straf is 950 Penalty en die leidt mogelijk tot een volledig ban op het domein. Dan moet je het natuurlijk wel heel bont hebben gemaakt en waarschuwingen genegeerd hebben. Heb je een Google Penalty gekregen? Dan neem je maatregelen om ervoor te zorgen dat je website aan de regels gaat voldoen. Daarbij dien je ook een heroverweging verzoek in.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Landingspagina’s maken die converteren

Hoe maak je landingspagina's die converteren? Het maken van landingspagina's die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld...

read more

Hoe kan ik mijn SEO resultaten een boost geven in vijf stappen

Geef je SEO resultaten een boost in vijf stappen Het volgen van vijf stappen geeft al de mogelijkheid om je SEO resultaten een flinke boost te geven. Een eerste belangrijke stap is om je website mobielvriendelijk te maken. Het smartphonegebruik is gigantisch groot en Google waardeert het als je...

read more

Hoe hoger ranken in Google?

Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

13 + 9 =