Google Pigeon update

Google Pigeon update uitleg en gevolgen

De Google Pigeon update is doorgevoerd in 2014 en heeft invloed op de lokale zoekresultaten. Er zijn veel bedrijven en organisaties die op lokaal niveau werken. Daarom heeft deze update wijdverbreid een grote impact gehad. Google Pigeon is een grote update geweest en heeft ook invloed gehad op de ranking in de zoekresultaten. De update heeft onder meer een positieve invloed gehad op verwerking van geografische afstanden. De merkbaarheid in de ranking is echter het grootst geweest. Bijvoorbeeld met het stijgen naar een hogere positie van lokale recensie platforms. Zelfs als er geen recensie in de zoekterm is verwerkt. In het geval van de Pigeon update is er vooral sprake van een positieve impact op de ranking.

Google Pideon update voor precieze lokale zoekresultaten

De Google Pigeon update heeft vooral gezorgd voor de verbetering van nauwkeurige zoekresultaten op lokaal niveau. Dat biedt voordelen voor de gebruikers van de zoekmachine. Bijvoorbeeld omdat je een lijst van bedrijven in je eigen omgeving getoond krijgt en niet van honderden kilometers verderop. In de Local Pack zitten altijd bedrijven in je eigen omgeving en vaak heel nauwkeurig tot een cirkel van een paar honderd meter. Moet je dan ook wat doen na de update? Het is niet echt nodig om actie te ondernemen, maar een paar tips komen wel van pas.

Tips na update

Het is bijvoorbeeld belangrijk om Mijn Bedrijf profiel van Google up to date te houden. Verder is het van belang te zijn om consistent te zijn met je bedrijfsgegevens. Bijvoorbeeld bij vermeldingen op bedrijvengidsen. Daarnaast is het na de Google Pigeon update belangrijk om reviews te krijgen. Dat hoeven niet alleen reviews van Mijn Bedrijf van Google te zijn, maar mogen ook van andere platforms komen. Daarmee bouw je bovendien een goede reputatie op. Wil je meer informatie over SEO? Lees dan ook onze SEO pagina.