PPC (Pay per Click)

Wat is PPC (Pay per Click) en wat zijn de voordelen en nadelen?

PPC staat als afkorting voor Pay per Click en komt als term voor bij het online adverteren. Bij het plaatsen van advertenties in bijvoorbeeld de zoekmachine betaal je daarvoor. PPC is onder meer van toepassing bij Google AdWords, maar ook bij Bing Ads. Je betaalt voor iedere klik op een advertentie. Het is een overzichtelijke formule die combineert met Cost per Click die aangeeft wat de prijs per klik is. Bij PPC is er meer sprake van een algemene benaming voor deze manier van online adverteren.

Voordelen van PPC

Er zijn meerdere voordelen verbonden aan het Pay per Click adverteren. Bijvoorbeeld het duidelijke inzicht in de kosten van de marketingcampagne. Bovendien krijg jij hiermee meer inzicht in het conversiepercentage. Het is bovendien mogelijk om een onderscheid te maken tussen zogenaamd dure en minder dure zoekwoorden. Per zoekwoord krijg je inzicht in de traffic. Hier zijn in het adverteerprogramma handige tools voor beschikbaar. Naast voordelen geldt dat PPC eveneens nadelen met zich meebrengt.

Nadelen PPC adverteren

Concurrerende zoekwoorden leiden bijvoorbeeld tot het tegen elkaar opbieden. Dat betekent weer dat de kosten voor het online adverteren toenemen. Dat is voor de grote bedrijven een minder groot probleem dan voor de kleinere ondernemingen. Een ander nadeel is dat je er wel echt veel tijd in moet steken. Als eerste is het al van belang om een gedegen zoekwoordonderzoek te verrichten. Bovendien moet je de campagne monitoren, analyseren en verbeteren. Je bent er dus constant mee bezig als je het goed wilt doen. Verder moet het ook het budget strak in de gaten houden en zeker als er een hoge concurrentie is. Het is echt een kunst om PPC adverteren goed onder de knie te krijgen om de beste resultaten te boeken.

Conclusie

Wanneer je PPC (Pay per Click) wil toepassen voor zoekwoorden dewelke je op wenst teruggevonden te worden, moet je rekening houden met de tijd dat je hiervoor zult moeten inplannen. Weet je niet meteen hoe een correcte PPC campange moet gaan toepassen of hoe je aan de slag moet met Google AdWords. Neem dan contact op met ons via onze contactformulier. Wij helpen jou graag om jouw marketing campagnes te lanceren en onderhouden zodat je een hogere ROI (Return on Investment) behaald met jouw Google AdWords campegnes.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

14 + 1 =