SEM (Search Engine Marketing)

Definitie SEM (Search Engine Marketing) en toelichting

SEM staat als afkorting voor Search Engine Marketing en heeft betrekking op de marketing via zoekmachines. Google is uiteraard de bekendste zoekmachine en SEM is hiervoor op meerdere manieren toe te passen. De zoekmachine marketing is zowel van toepassing op SEO als op SEA. Beide instrumenten zijn te gebruiken, maar het is ook mogelijk om alleen voor SEO te gaan. De zoekmachine optimalisatie op basis van advertenties zijn een betalende onderdeel van de zoekmachines zoals oa Google AdWords. Bij de marketing voor organische zoekresultaten koop je geen advertenties. Je probeert hiermee je website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google te laten komen.

SEO als onderdeel van Search Engine Marketing

De zoekmachine optimalisatie op basis van organische resultaten is altijd een belangrijk onderdeel van SEM. Je past het marketinginstrument toe om succes op lang termijn te boeken. Je hebt er weinig aan als je website maar even bovenaan staat om vervolgens op pagina zoveel te eindigen. De lange termijn marketing betekent ook dat je constant aan je website moet werken. Meten en verbeteren zijn net zo belang als middel als het uitbreiden van content en realiseren van backlinks. Je wilt dat je website of website te vinden is en daarvoor is onder meer een uitgebreid zoekwoordenonderzoek nodig. Op basis daarvan creëer je vervolgens waardevolle content voor je bezoekers.

SEA als onderdeel van SEM

SEA (Google AdWords) heeft als onderdeel van SEM betrekking op het adverteren in zoekmachines. Dit marketinginstrument richt zich eerder op het boeken van resultaat op korte termijn. Je adverteert tegen betaling in de zoekmachine van Google of andere zoekmachines zoals Bing en Yahoo. Op lange termijn is dit een behoorlijke investering. Het heeft wel als voordeel dat je direct bovenaan staat in de zoekresultaten wanneer je het juiste budget hanteert. Omdat ook concurrenten de mogelijkheid hebben om dit marketinginstrument toe te passen is het belangrijk dat je de juiste budgetten, zoekwoorden en strategieën toepast.

Conclusie

SEM (Search Engine Marketing) omvat dus zowel betaalde als organische zoekmachinemarketing. Je kunt SEA gebruiken om tijdelijk meer bezoekers op jouw website te ontvangen terwijl je wacht op de resultaten van jouw SEO optimalisatie. Wil jij ook SEM strategieën toepassen maar je weet niet meteen hoe je eraan moet beginnen. Contacteer ons dan via onze cointacformulier. Wij helpen jou graag in het uitschrijven van een SEM strategie en deze toe te passen zodat jouw website aan de top van de zoekmachines wordt teruggevonden.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

8 + 2 =