SEM (Search Engine Marketing)

Definitie SEM (Search Engine Marketing) en toelichting

SEM staat als afkorting voor Search Engine Marketing en heeft betrekking op de marketing via zoekmachines. Google is uiteraard de bekendste zoekmachine en SEM is hiervoor op meerdere manieren toe te passen. De zoekmachine marketing is zowel van toepassing op SEO als op SEA. Beide instrumenten zijn te gebruiken, maar het is ook mogelijk om alleen voor SEO te gaan. De zoekmachine optimalisatie op basis van advertenties zijn een betalende onderdeel van de zoekmachines zoals oa Google AdWords. Bij de marketing voor organische zoekresultaten koop je geen advertenties. Je probeert hiermee je website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google te laten komen.

SEO als onderdeel van Search Engine Marketing

De zoekmachine optimalisatie op basis van organische resultaten is altijd een belangrijk onderdeel van SEM. Je past het marketinginstrument toe om succes op lang termijn te boeken. Je hebt er weinig aan als je website maar even bovenaan staat om vervolgens op pagina zoveel te eindigen. De lange termijn marketing betekent ook dat je constant aan je website moet werken. Meten en verbeteren zijn net zo belang als middel als het uitbreiden van content en realiseren van backlinks. Je wilt dat je website of website te vinden is en daarvoor is onder meer een uitgebreid zoekwoordenonderzoek nodig. Op basis daarvan creëer je vervolgens waardevolle content voor je bezoekers.

SEA als onderdeel van SEM

SEA (Google AdWords) heeft als onderdeel van SEM betrekking op het adverteren in zoekmachines. Dit marketinginstrument richt zich eerder op het boeken van resultaat op korte termijn. Je adverteert tegen betaling in de zoekmachine van Google of andere zoekmachines zoals Bing en Yahoo. Op lange termijn is dit een behoorlijke investering. Het heeft wel als voordeel dat je direct bovenaan staat in de zoekresultaten wanneer je het juiste budget hanteert. Omdat ook concurrenten de mogelijkheid hebben om dit marketinginstrument toe te passen is het belangrijk dat je de juiste budgetten, zoekwoorden en strategieën toepast.

Conclusie

SEM (Search Engine Marketing) omvat dus zowel betaalde als organische zoekmachinemarketing. Je kunt SEA gebruiken om tijdelijk meer bezoekers op jouw website te ontvangen terwijl je wacht op de resultaten van jouw SEO optimalisatie. Wil jij ook SEM strategieën toepassen maar je weet niet meteen hoe je eraan moet beginnen. Contacteer ons dan via onze cointacformulier. Wij helpen jou graag in het uitschrijven van een SEM strategie en deze toe te passen zodat jouw website aan de top van de zoekmachines wordt teruggevonden.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Landingspagina’s maken die converteren

Hoe maak je landingspagina's die converteren? Het maken van landingspagina's die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld...

read more

Hoe kan ik mijn SEO resultaten een boost geven in vijf stappen

Geef je SEO resultaten een boost in vijf stappen Het volgen van vijf stappen geeft al de mogelijkheid om je SEO resultaten een flinke boost te geven. Een eerste belangrijke stap is om je website mobielvriendelijk te maken. Het smartphonegebruik is gigantisch groot en Google waardeert het als je...

read more

Hoe hoger ranken in Google?

Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

8 + 14 =