SERP (Search Engine Results Pages)

Home » SEM Handboek » SERP (Search Engine Results Pages)

Wat is SERP (Search Engine Results Pages) en heb je daar invloed op?

SERP staat voor Search Engine Results Pages en is te vertalen naar ‘resultatenpagina van de zoekmachine’. Een gebruiker van de Google zoekmachine vult een zoekwoord in en dat leidt tot een lijst met resultaten. Hierin staan de websites vermeld die gerelateerd zijn aan het ingegeven keyword. De concurrentie is hevig, want iedereen met een website wil graag op relevante zoekwoorden bovenaan komen. Een positie op de eerste pagina levert het meeste succes op. Als je op de tweede resultatenpagina verschijnt met je website, komt er weinig bezoek. In elk geval via de organische zoekresultaten van de SERP op basis van ingevoerde zoekwoorden.

SERP beïnvloeden

Iedereen met een website heeft de mogelijkheid om deze hoog in de zoekresultaten van Google te krijgen met een goede SEO strategie. In een kleinere niche heb je daar eerder de kans toe dan in een grotere niche met grote en zwaar concurrerende websites. Het is belangrijk dat de structuur van je website goed is net als het gebruik van een goede url, metatags en meta title. Daarnaast moet je bezoekers wat te bieden hebben met relevante content. Google vindt het van groot belang dat de content gericht is op de gebruikers van je website.

Content toevoegen

Verder is het van belang regelmatig je website van nieuwe content te voorzien. Bijvoorbeeld met nieuwsartikelen of met een blog. Of met een uitbreiding van producten. Backlinks op andere websites die relevant zijn, zorgen voor een beter resultaat. Zo krijgt je website autoriteit. Overigens is SERP niet alleen gericht op de organische zoekresultaten (SEO). Je hebt ook de mogelijkheid met advertenties (SEA) bovenaan de resultatenpagina te komen. Of met filmpjes op YouTube of met afbeeldingen. Ook voor SERP geldt dat je de resultaten van je pagina’s moet bijhouden om deze te optimaliseren voor de zoekmachine.

Conclusie

Je hebt SEO of SEA nodig om bovenaan in de SERP te komen. Deze technieken moeten worden toegepast als je wilt teruggevonden worden in de Google zoekresultaten. Heb jij een website maar je weet niet hoe je bovenaan in de SERP kan terechtkomen? Lees dan onze andere artikels die jouw uitleggen hoe jij met SEO of Google AdWords ook jouw website bovenaan in de zoekresultaten kan plaatsen. Heb je hier geen tijd voor en je bent op zoek naar een SERP expert die jou hierbij kan helpen? Contacteer ons dan via onze contactformulier. Wij helpen jou graag aan de top van de Google zoekresultaten.

Wie zijn we en wat doen we?

Wij, bij CRE8ME zijn een creatief team van gepassioneerde digitale marketeers met een uitgebreide kennis aan online marketing. Door onze knowhow binnen de digitale wereld te combineren met de expertise van jouw bedrijfstak brengen we jouw bedrijf naar hogere sferen.

Heb je vragen?

Word jij ook teruggevonden in de zoekmachines? Wij testen het gratis voor jou.

11 + 4 =