SERP (Search Engine Results Pages)

Wat is SERP (Search Engine Results Pages) en heb je daar invloed op?

SERP staat voor Search Engine Results Pages en is te vertalen naar ‘resultatenpagina van de zoekmachine’. Een gebruiker van de Google zoekmachine vult een zoekwoord in en dat leidt tot een lijst met resultaten. Hierin staan de websites vermeld die gerelateerd zijn aan het ingegeven keyword. De concurrentie is hevig, want iedereen met een website wil graag op relevante zoekwoorden bovenaan komen. Een positie op de eerste pagina levert het meeste succes op. Als je op de tweede resultatenpagina verschijnt met je website, komt er weinig bezoek. In elk geval via de organische zoekresultaten van de SERP op basis van ingevoerde zoekwoorden.

SERP beïnvloeden

Iedereen met een website heeft de mogelijkheid om deze hoog in de zoekresultaten van Google te krijgen. In een kleinere niche heb je daar eerder de kans toe dan in een grotere niche met grote en zwaar concurrerende websites. Het is belangrijk dat de structuur van je website goed is net als het gebruik van een goede url, metatags en meta title. Daarnaast moet je bezoekers wat te bieden hebben met relevante content. Google vindt het van groot belang dat de content gericht is op de gebruikers van je website.

Content toevoegen

Verder is het van belang regelmatig je website van nieuwe content te voorzien. Bijvoorbeeld met nieuwsartikelen of met een blog. Of met een uitbreiding van producten. Backlinks op andere websites die relevant zijn, zorgen voor een beter resultaat. Zo krijgt je website autoriteit. Overigens is SERP niet alleen gericht op de organische zoekresultaten (SEO). Je hebt ook de mogelijkheid met advertenties (SEA) bovenaan de resultatenpagina te komen. Of met filmpjes op YouTube of met afbeeldingen. Ook voor SERP geldt dat je de resultaten van je pagina´s moet bijhouden om deze te optimaliseren voor de zoekmachine.

Conclusie

Je hebt SEO of SEA nodig om bovenaan in de SERP te komen. Deze technieken moeten worden toegepast als je wilt teruggevonden worden in de Google zoekresultaten. Heb jij een website maar je weet niet hoe je bovenaan in de SERP kan terechtkomen? Lees dan onze andere artikels die jouw uitleggen hoe jij met SEO of Google AdWords ook jouw website bovenaan in de zoekresultaten kan plaatsen. Heb je hier geen tijd voor en je bent op zoek naar een SERP expert die jou hierbij kan helpen? Contacteer ons dan via onze contactformulier. Wij helpen jou graag aan de top van de Google zoekresultaten.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog tool en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is de Screaming Frog Tool en waarvoor dient het bij SEO? De Screaming Frog tool is een gratis SEO tool die je gebruikt voor de technische beoordeling van je website. Uiteraard om te analyseren of je website technisch voldoet om hoog te scoren in de zoekmachine. De Screaming Frog SEO tool is...

read more
Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Waarom is UX (User Experience) belangrijk?

Ontdek het belang van de User Experience (UX) voor je website UX staat voor User Experience en daarbij draait het om de gebruikerservaring van je website. Die is niet alleen voor je bezoekers van belang, maar misschien nog wel meer voor Google. In het algoritme is de gebruikerservaring een...

read more
Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor SEO? Ontdek het hier! Het doel van teksten op een website is belangrijk voor SEO. Net als dat de structuur en opbouw daarvoor van belang is. Weet je waarom het doel zo belangrijk is? Door een doel te bepalen, weet je voor wie en waarover je...

read more
Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more
Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

3 + 10 =