SEO, wat is het?

Smart in

SEO Marketing

SEO (Search Engine Optimization) of zoekmachine optimalisatie is één van de tools die gebruikt worden om de terugvindbaarheid van jouw website te verbeteren aan de hand van gerelateerde zoekwoorden. SEO is een strategie die werkt op lange termijn in tegenstelling tot SEA.

SEO: Wat is het en wat kan ik hiermee bereiken?

SEO of ook wel eens voluit search engine optimization genoemd, of beter bekend onder de naam zoekmachineoptimalisatie in Vlaanderen. Dit is een techniek die gebruikt wordt om de zichtbaarheid van een website te verbeteren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine. Wat de schrijfwijze betreft, zijn de beide varianten correct: zoekmachine optimalisatie en zoekmachineoptimalisatie. Wanneer men spreekt over zoekmachine optimalisatie, zal dit voornamelijk gaan over de Google zoekmachine. Met als reden dat meer dan 85% van alle zoekopdrachten plaatsvinden in Google.

Hieronder een overzicht van enkele algemene SEO & SEA begrippen:

1

301 redirect

Dit staat voor een permanente verwijzing van een oude URL naar een nieuwe URL. Op deze manier kunnen oude URL’s doorverwezen worden naar relevante pagina’s. In 301 redirect Is een zeer essentieel onderdeel van SEO migratie.

2

Backlinks

Een backlink is een link die vanuit een andere website verwijst naar jouw website. Uiteraard is deze stap voor Google zeer belangrijk. Google waardeert namelijk kwalitatieve backlinks aangezien deze een aanwijzing zijn dat de content van je website relevante informatie bevat. Des te meer kwalitatieve backlinks die verwijzen naar jouw website, des te hoger je plaats in de zoekresultaten. Je mag niet vergeten dat Google niet mild zal zijn voor gekochte backlinks (niet organische backlinks), beter nog, je kan hierdoor een penalty riskeren. Het is om die reden aangeraden om je backlinkprofiel altijd op een organische manier op te bouwen, bijvoorbeeld door middel van kwalitatieve content/inhoud te plaatsen op je website.

3

Black Hat SEO

Dit is een verzamelnaam voor allerlei door Google niet-toegestane praktijken die gehanteerd worden om de positie van een website te verhogen in de zoekresultaten (SERP). Bij het toepassen van deze Black Hat SEO tactieken en strategieën , kan je riskeren dat je website uiteindelijk geband wordt van de Google zoekresultaten. De volgende voorbeelden zijn een complete no-go binnen SEO technieken: keyword stuffing, het verstoppen van teksten of links (witte tekst), het kopiëren van teksten (plagiaat), het linken aan allerlei link Farms, het dupliceren van domeinen en ga zo maar verder…

4

Bounce Rate

Dit is het aantal bezoekers die website komen bezoeken en meteen wegklikken. Dit gebeurt als de content/inhoud van je site niet relevant is voor de zoekopdracht van de bezoeker. Dit zal zich resulteren in een veel hogere bounce rate. Terwijl als de content wel relevant is voor de vraag van je bezoeker, zal de bounce rate veel lager zijn.

5

Broken Links

Dit zijn zoals het woord al zegt, alle links binnen je website die niet meer of niet goed werken en of een 404 pagina weergeven. Ook dit kan zeer nadelig zijn voor je website. Dit tast de terugvindbaarheid aan. Indien je toch met broken links te maken hebt, kan je altijd via een 301 redirect dit probleem oplossen.

6

CPC

Dit is een afkorting voor Cost Per Click (kost per klik) en is een term die gebruikt wordt door Google Adwords om de kosten gerelateerd aan een zoekterm aan te duiden. Op die manier kunnen SEO specialisten de waarde van een zoekwoord bepalen.

7

CRO

Dit staat voor conversion rate optimization of met simpele woorden uitgelegd, het vergroten van conversiepercentage van je website.

8

CTA

Dit staat voor call to action. Een call to action wordt gebruikt om een bezoeker van je website om te zetten naar een klant.

 

9

CTR

Voluit staat dit voor Click Through Rate of doorklikratio. Dit staat voor de verhouding tussen frequentie en weergave van een advertentie. Hoe vaak iemand op een advertentie heeft geklikt tov het aantal weergaven van die advertentie. Dit wordt ook toegepast voor de organische zoekresultaten.

10

Duplicate Content

We spreken over Duplicate Content  als er teksten of inhoud op meerdere websites voorkomen. Deze zijn meestal exact gekopieerd van de concurrentie en worden gegarandeerd afgestraft door Google of andere zoekmachines. 1 tip: Zorg altijd voor unieke teksten en inhouden op je website.

11

Featured Snippet

Dit omvat een korte samenvatting van allerlei vaak gestelde vragen in Google. Het kort samengevat antwoord wordt dan uitgelicht in een apart kader helemaal bovenaan de zoekpagina. Uiteraard heeft Google voorkeur aan goed geschreven teksten en beloont websites door deze helemaal bovenaan in de zoekresultaten te vertonen.

12

DoFollow link

Dit is een link die wordt gevolgd door een externe website. DoFollow-links zijn links die een zekere domein autoriteit doorgeven.

13

Google Penalty

Dit is een strafmaatregel die door Google wordt toegepast indien er fouten gedetecteerd worden op jouw website. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als je gekopieerde teksten of andere Black Hat SEO tactieken toepast. Er is heel vaak geen sprake van een weg terug als je gepenaliseerd bent geweest door Google. Het wordt bijna onmogelijk om alsnog een goede plaats te krijgen in de zoekmachines of in het ergste geval kan je voorgoed geband worden van de Google zoekresultaten. Volg daarom altijd de SEO richtlijnen en voorkom op die manier een Google Penalty.

14

H Tags

H1, H2, H3, H4, H5 en H6 worden titel of heading tags genoemd. Deze teksten worden gebruikt om hoofd- en sub onderdelen van een webpagina te definiëren. Net zoals de gebruiken browst Google door de tekst om te weten waar de pagina over gaat. Daarom is het uiterst belangrijk om de juiste tags op de juiste plaats te gebruiken. Dit kan enkel je SEO ten goede komen.

15

Interne Links

Dit zijn links die verwijzen naar hetzelfde domeinnaam. Met andere woorden betekent dit dus dat er een link van deze pagina bijvoorbeeld verwijst naar een andere pagina op deze website. Je moet er wel voor zorgen dat interne links telkens naar een relevante zus of dochter pagina doorverwijzen.

16

Keyword Density

Deze term geeft aan hoe vaak een zoekwoord voorkomt op een pagina op je website. Je zoekwoord mag niet vaker dan 3 keer voorkomen per 100 woorden. Indien je zoekwoord te vaak voorkomt, dan riskeer je hier een Google Penalty (zie keyword stuffing).

17

Keyword Stuffing

Bij het te frequent gebruik van een zoek- of trefwoord, is er sprake van keyword stuffing. Vergeleken met vroeger is dit absoluut niet meer van toepassing voor SEO. Ook hierbij kan je een Google Penalty oplopen.

18

Linkbuilding

Bij het te frequent gebruik van een zoek- of trefwoord, is er sprake van keyword stuffing. Vergeleken met vroeger is dit absoluut niet meer van toepassing voor SEO. Ook hierbij kan je een Google Penalty oplopen.

19

Link Farm

Als er een website gekoppeld wordt aan een gekochte backlink dan doen we beroep op Link Farms. Deze zijn een verzamelnaam voor niet-gerelateerde websites die aan elkaar linken. Deze tactiek wordt toegepast als poging om de pagerank op een niet-organische manier te verhogen. Als volgt wordt dit als spam beschouwd en brengt dit een Google Penalty met zich mee.

20

Meta Description

Dit is een korte snippet van gemiddeld 160 karakters, die door Google wordt gebruikt als een korte beschrijving van de content op je website.

21

Meta Tags

Is een term die dient om duidelijk te maken waar jouw pagina over gaat. Je kan deze toevoegen aan verschillende elementen van je website zodat Google weet waar de pagina over spreekt.

22

Mobile First Index

Sinds kort is Google gestart met de uitrol van Mobile first indexing. In tegenstelling tot vroeger, heeft de mobiele versie voorrang bij de indexatie van een website, bovenop de indexering van de desktop versie. Doordat we tegenwoordig meer surfen op onze smartphone, heeft Google beslist om eerst en vooral de mobiele versie van een website te indexeren. Een mobiel vriendelijke website voorkomt een Google Penalty. SEO website mobiel vriendelijk maken? Ontdek hoe goed je website het doet op de Google Mobile Friendly test

23

NoFollow Link

Dit is een link die niet gevolgd wordt door een externe website, maar wel doorlinkt naar jouw website. Deze links hebben geen rechtstreekse meerwaarde voor jouw domein autoriteit, maar zijn minstens even belangrijk als de DoFollow-links. Het is aangeraden om je website op een organische manier te laten linken aan externe websites en om die reden ook een evenwichtige balans te vinden tussen een DoFollow Link en een NoFollow Link.

24

Page Rank

Dit is de plaats die je door Google aangewezen krijgt in de zoekresultaten. Google houdt hierbij rekening met verscheidene factoren zoals hierboven en hieronder aangegeven. Als je website het goed doet in Google, zal je de plaats 0 krijgen. Doet je website het minder goed, kan zal je een veel lagere plaats krijgen of het kan zelfs gebeuren dat je helemaal niet vertoond wordt in de zoekresultaten.

25

Page Speed

Deze term slaat op de tijd die nodig is om een webpagina weer te geven. Ook wel de laadtijd genoemd. De Page Speed van een website is zeer cruciaal voor de SEO. Zoals je ondertussen al weet staat gebruikservaring bij Google op de hoogste schuif. Dus als je website niet snel genoeg laadt, dan is het onvermijdelijk dat de bezoekers je website in een mum van tijd ook zullen verlaten. Wat opnieuw de bounce rate doet stijgen, met alle gevolgen van dien. Ben je benieuwd hoe snel jouw website laadt, klik dan hier voor de Google Speedtest.

26

Robots.txt

Dit is een file, met een geschreven code die ervoor kan zorgen dat Google Spiders/Bots/Crawlers bepaalde pagina’s al dan niet kunnen indexeren in de zoekresultaten.

27

SERP

Search Engine Results Page of SERP, is de toegewezen plaats door Google wanneer bezoekers een bepaald zoekwoord intypen in de zoekresultaten. Afhankelijk van de domein autoriteit van je website, zal je worden vertoond op de zoekmachine resultaat pagina’s.

28

Sitemaps

Dit omvat verschillende betekenissen, Voor een bezoeker is een sitemap een menu of zijn dit breadcrumbs die gebruikt worden om gemakkelijk door je website te navigeren. Maar daarnaast heb je ook nog de Google XML SItemaps. Deze zijn weliswaar niet zichtbaar voor je gebruikers, maar zijn specifiek ontworpen voor de Google Bots, om het crawlen door je website gemakkelijker te maken.

29

Spider

Een ander woord voor Bot of Crawler. Dit is een stukje software die zich met niets anders bezighoudt dan continu het afschuimen van het internet. Zij gaan steeds op zoek naar nieuwe content die nog moet geïndexeerd worden. Van zodra je website geïndexeerd werd door de Google Bots, ontvang je hiervan een rapport in je Google Search Console. Via dewelke je zal kunnen zien of je website correct is geïndexeerd en of er al dan niet fouten tussen zitten. Bij het detecteren van fouten kan je met behulp van je Google Search Console rapport op zoek gaan naar oplossingen met de hiervoor aangegeven tips van Google.

30

Zoekwoord

Wordt ook wel gebruikt als synoniem voor trefwoord, omschrijft kort waar je content over gaat. Dit kan een woord, een korte zin of een langere zin zijn die een bezoeker moet invullen in de zoekmachines om relevante informatie terug te vinden. Weet je niet welke zoekwoorden of zoekzinnen er gebruikt worden binnen jouw sector, maak dan gebruik van de Google Keyword Planner via jouw Google Adwords account om te ontdekken op welke trefwoorden jij best kan spelen.

Wat is technische SEO?

Technische SEO is van toepassing op alle SEO Activiteiten, met uitzondering op linkbuilding. In simpele woorden uitgelegd, behandelen we met technische SEO alle vereisten van de zoekmachines om het crawlen van een website te verbeteren. Deze SEO vereisten worden steeds complexer en veranderen voortdurend. Wij kunnen dus hieruit concluderen dat Google met zijn AI technologie (Artificial Intelligence technologie) alsmaar slimmer wordt. Er moet dus continu aandacht besteed worden aan het onderhoud van het technisch SEO aspect om zonder belemmering in de Google resultaten van de zoekmachines te kunnen verschijnen.

Enkele SEO technieken die wij jou aanraden om toe te passen.

Hieronder enkele SEO technieken die wij jou aanraden om toe te passen voor een optimale resultaat. 

Optimaliseer de laadtijd van je website

Je kunt de laadtijd van je website optimaliseren door verschillende zaken toe te passen.

  • Upload je afbeeldingen in png-formaat in plaats van een jpeg-formaat. Jpeg bestanden zijn vaak groter en hebben meer tijd nodig om te laden. Daarnaast is het ook aangeraden om je png afbeeldingen te comprimeren zodat ze sneller laden. Hier (compress jpeg & png) kan je zelf gratis je jpeg afbeeldingen omzetten naar een png-formaat en comprimeren naar een kleiner bestand.
  • Installeer een browser cache plugin.
  • Verklein je Javascript- en CSS bestanden.

Optimaliseer je website voor mobiele apparaten

Google hecht veel belang aan mobiel- & gebruiksvriendelijkheid. Wanneer je website niet geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten (smartphone, iPad, iPhone, tablet) kan je hiervoor afgestraft worden en als gevolg een Google penalty krijgen. Zorg er daarom voor dat je website past en compatibel is op elk scherm.

Optimaliseer de architectuur van je website

Het volgende punt is minstens even belangrijk als het vorige. Om een optimaal resultaat te behalen in de zoekmachines is het belangrijk dat de architectuur van je website zo correct mogelijk wordt uitgevoerd. Hieronder enkele aandachtspunten die je zeker in acht moet nemen:

 

  • SSL certificaat: Maak je URL veilig door een ssl certificaat te installeren (van http naar https). Indien je url niet versleuteld is door middel van een ssl certificaat, zullen webbrowsers zoals onder andere Google Chrome, Internet Explorer, Safari of een doorverwijzing via sociale media, je website bestempelen als ‘niet veilig’ en de bezoeker afraden om door te klikken naar je website. Dit kan ervoor zorgen dat je veel potentiële klanten verliest.
  • Breadcrumbs (Broodkruimels): Dit doet ons steeds denken aan het befaamde verhaal van Hans en Grietje, waarbij ze broodkruimels achterlieten om hun weg terug te vinden. Breadcrumbs werken voor Google op gelijkaardige manier en zijn dus ook een belangrijke factor. Zoals eerder vermeld hecht Google veel belang aan de gebruiksvriendelijkheid van een website. Broodkruimels op je website, zorgen ervoor dat zoekmachines en je websitebezoekers hun weg gemakkelijker kunnen terugvinden.
  • URL structuur: De URL structuur van je website is veel belangrijker dan je denkt. Een URL volproppen met keywords is al lang verleden tijd en kan je dus enige punten kosten. Hou daarom je URL structuur kort en duidelijk. Zorg ervoor dat mogelijke website bezoekers meteen weten waar het over gaat. Voorbeeld: https://jouwebsite.be/jouw-zoekwoord
  • Interne Links: Deze zorgen ervoor dat je website bezoekers hun weg gemakkelijker vinden naar gerelateerde content op je website. Interne links zorgen er ook voor dat spiders  sneller en efficiënter door je website kunnen crawlen, wat de indexatie van je website vergemakkelijkt.

Optimaliseer de Meta titels en de Meta descriptions van je website

De Meta titels en Meta descriptions / beschrijvingen van een website zijn minstens even belangrijk als de URL structuur. Dit is dan ook het allereerste die je websitebezoekers te zien zullen krijgen in de zoekresultaten wanneer ze op zoek gaan naar een bepaald zoekterm. Zorg er daarom altijd voor dat je zoekwoorden, zowel in je Meta titel als in je Meta beschrijving terugkomen.

Tip: Schrijf je Meta titel en Meta beschrijving altijd  met de gedachte dat dit voor mensen is en niet voor de Google bots. Je maakt op die manier meer kans dat mensen zullen klikken op jouw website.

Optimaliseer de SEO content van je website

Het is uiterst cruciaal dat alle content op je website geoptimaliseerd is voor SEO. Jouw zoekwoorden moeten zowel in de titels en als in de teksten op een natuurlijke manier verwerkt worden. Dit omdat jouw teksten vlot leesbaar zouden zijn voor je websitebezoekers, maar ook zodat Google bots weten waar het over gaat. Hou er ook rekening mee dat de teksten op je website over een minimum van 600 woorden moeten beschikken om goed te kunnen scoren in de zoekresultaten. Maak je teksten dus niet te kort, schrijf enkel unieke content en kopieer ze niet vanuit een andere website. Google is zeer streng omtrent duplicate content. Wanneer je plagiaat pleegt, loop je het risico om een Google penalty te krijgen en niet meer te worden vertoond in de zoekresultaten.

 Optimaliseer het backlinkprofiel van je website

We hebben het hierboven al gehad over de interne linkstructuur. Dan komt de  externe linkstructuur aan de beurt, die minstens even belangrijk is om goede score te behalen in de zoekresultaten. Het is dus van uiterst belang dat je het backlinkprofiel van je website op een organische manier opbouwt. Backlinks aankopen via link Farms, is ten strengste afgeraden. Als je sterke en unieke content schrijft, zullen de zoekmachines je hiervoor belonen. Wat je ook kan doen is een gastblog schrijven voor een andere website. Je kan hier vragen aan de website eigenaar om een link te plaatsen naar relevante content op je website.

Wat is het verschil tussen on-page en off-page SEO?

On-page SEO, is alles wat geoptimaliseerd kan worden op je website zelf. Off-page SEO is alles wat behoort tot het delen van je website op Sociale Media, het optimaliseren van je backlinkprofiel en het toevoegen van je website in de Google Search Console en in Google Analytics om je fouten en vooruitgangen op de voet te volgen. Niet onbelangrijk om te weten en rekening mee te houden is, dat als de on-page SEO niet geoptimaliseerd is, de off-page SEO geen meerwaarde zal hebben aan je website.

Korte samenvatting van on-page & off-page SEO

On-page SEO

  • Schrijf enkel relevante content en dupliceer je teksten niet
  • Integreer H1, H2 en H3 tags aan je teksten
  • Zorg voor de juiste zoekwoorden densiteit
  • Optimaliseer de afbeeldingen op je website
  • Voeg interne links toe aan je pagina’s
  • Voeg broodkruimels toe aan je website
  • Zorg ervoor dat alle pagina’s op je website correct laden en voeg desnoods een 301 redirect door op de gebroken pagina’s
  • Zorg ervoor dat alle elementen op je website mobielvriendelijk zijn
  • Optimaliseer de laadtijd van je website
  • Voeg een Robots.txt bestand toe aan je website
  • Maak een XML sitemap van je website en upload deze in jouw Google Search Console
  • Schrijf een aantrekkelijke Meta titel en Meta beschrijving
  • Hou je URL structuur kort
  • Kijk om een SSL certificaat te koppelen aan de URL van je website

Off-page SEO

  • Zorg voor een optimale Bounce Rate
  • Bouw een organische backlinkprofiel op
  • Voeg je website toe aan de Google Search Console
  • Vog je website toe aan Google Analytics en volg je vooruitgangen op de voet
  • Deel je website via Sociale Media
  • Vraag aan andere website eigenaars uit andere niches om een gastblog te mogen schrijven die teruglinken naar jouw relevante content

Hieronder enkele handige SEO tools:

Met onderstaande SEO tools kan je al gemakkelijk zelf gaan testen hoe goed jouw website het doet in de zoekmachines.

SEO, SEA of beide?

‘Welke moet ik nu kiezen?’ Dat is een vraag die wij vaak terug horen. Om deze vraag te beantwoorden, zullen we eerst kort uitleggen wat SEA is. SEA of voluit geschreven Search Engine Advertising, viel vroeger onder dezelfde koepel als SEO (Search Engine Optimization), beter bekend onder de term SEM (Search Engine Marketing). Nu wordt de term SEM enkel nog gebruikt wanneer er gesproken wordt over betaalde advertenties (Paid Search).

Hieronder enkele termen die refereren naar betaalde advertenties:

  • PPC (pay-per-click) of (pay-per-call). Alhoewel deze term voornamelijk gebruikt wordt als pay-per-click kan het ook gebeuren dat we naar deze refereren als zijnde pay-per-call. Hiervan is er pas sprake wanneer er een advertentie wordt gemaakt om een telefoongesprek te genereren via betaalde advertenties (enkel voor mobile ads).
  • CPC (cost-per-click)
  • Paid Search Advertising
  • Paid Search ads
  • CPM (cost-per-thousand impressions)

SEA voor beginners

    Google AdWords is veruit het meest populaire advertising platform, gebruikt door online marketeers. Dit gevolgd door Bing Ads en Yahoo Search Ads die het significant minder goed doen dan Google. Met meer dan 85% van alle zoekopdrachten verricht via zoekmachines, is Google AdWords veruit het meest interessante platform om via te adverteren.

    Wat kost een advertentie?

    De prijs van een advertentie hangt af van verschillende factoren. Dit hangt af van het aantal website eigenaars die op hetzelfde zoekwoord spelen en van het aantal websitebezoekers die ernaar op zoek zijn. Deze twee factoren doen de CPC (cost-per-click) variëren. Tip: Wanneer een trefwoord een lage CPC (cost-per-click) heeft, zal dit trefwoord gemakkelijker te plaatsen zijn in de organische zoekresultaten.

    Waar klikken websitebezoekers nu het meest op, SEO of SEA?

    Uit verschillende studies die zich gefocust hebben op het klikgedrag van websitebezoekers is gebleken dat gemiddeld 30% van alle kliks gaan naar de betalende advertenties (SEA) en maar liefst 70% gaan via de organische zoekresultaten (SEO).

    De meest voorkomende advertenties worden verkocht onder de vorm CPC of PPC, maar ook onder de vorm van impressies (CPM).

    Conclusie

    Indien je website nog niet over de nodige organische zichtbaarheid (SEO) beschikt, is adverteren (SEA) dus een aanrader om snel websitebezoekers over de vloer te krijgen. Adverteren kan in het begin ook een positieve invloed hebben op je SEO. Wanneer veel mensen op je website komen en niet meteen wegklikken heeft dit een positieve invloed op je organische zoekresultaten.

    Wat raden wij aan, SEO, SEA of een combinatie van beiden?

    Werk aan je SEO en maak tijdelijk gebruik van SEA om in het begin meer mensen te bereiken. Als je alreeds organisch wordt teruggevonden in de zoekresultaten, is betalend adverteren via Google AdWords van minder groot belang. Tenzij je een webshop hebt en je op die manier meer potentiële klanten wilt bereiken met promoties of nieuwigheden op je website. Wil je beter teruggevonden worden in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google en Bing? Neem dan contact op met ons via onze contact formulier en doe beroep op een echte professional die jouw website naar de top kan brengen.

    Heb je vragen?

    Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

    Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

    Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

    Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

    read more

    Wat is de betekenis van SEO

    Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

    read more

    Landingspagina’s maken die converteren

    Hoe maak je landingspagina's die converteren? Het maken van landingspagina's die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld...

    read more

    Hoe kan ik mijn SEO resultaten een boost geven in vijf stappen

    Geef je SEO resultaten een boost in vijf stappen Het volgen van vijf stappen geeft al de mogelijkheid om je SEO resultaten een flinke boost te geven. Een eerste belangrijke stap is om je website mobielvriendelijk te maken. Het smartphonegebruik is gigantisch groot en Google waardeert het als je...

    read more

    Hoe hoger ranken in Google?

    Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content...

    read more

    Onze Diensten

    CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

    Branding

    Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

    Webdesign

    Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

    SEO

    SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

    j

    SEO Copywriting

    SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

    Google Adwords

    Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

    Sociale Media

    Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

    Laten we praten,

    Zeg eens hallo!

    Adres

    Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

    9 + 2 =