Tips voor de beste SEO-praktijken voor Google

De beste SEO-praktijken voor Google

De beste SEO-praktijken voor Google toepassen, zorgt ervoor dat je de website on-page optimaliseert. Dat is goed voor de ranking, want met een geoptimaliseerde website scoor je hoger in de zoekmachine. Maak gebruik van de tips die hier volgen om de beste SEO-praktijken voor Google toe te passen. Je moet als eerste weten dat elke webpagina aan een aantal eisen moet voldoen. De relevantie is van belang net als dat je webpagina uniek en kwalitatief uitstekend moet zijn. Het is echt belangrijk om je bezoekers waarde te bieden, want dat ziet Google als slimme zoekmachine. Met betrekking tot de relevantie gaat het uiteraard om de content die gerelateerd is aan het onderwerp. Je verkoopt geen goudvissen op een website voor motorrijders.

Title tag, meta description en zoekwoorden

Een van de beste SEO-praktijken voor Google en on-page optimalisatie is het gebruikmaken van een title tag. Die zie je terug in de zoekmachine en geldt eveneens voor de korte beschrijving in de vorm van een meta description. Het onderwerp van de content vormt het zoekwoord. Dat mag ook een long tail keyword zijn en laat je terugkomen in de title tag en meta description. Uiteraard bouwt de content zich rondom het zoekwoord op. Je hoeft er niet mee te overdrijven en het gebruik van synoniemen is aan te raden. Zorg ervoor dat de inhoud uniek en relevant is. Gebruik voor de structuur van de tekst header tags, zoals <h1> en <h2>.

Voor de toepassing van de beste SEO-praktijken geldt ook het belang van interne links. Verwijs in je tekst naar andere pagina’s op je website en gebruik een relevante anchor tekst. Het is goed om foto’s te gebruiken of andere afbeeldingen in de content. Als je dat doet, voeg dan in elk geval ALT-tags toe. Dan weet Google wat de inhoud van de afbeelding is. Verder is het van groot belang om een begrijpelijke en aantrekkelijke tekst te schrijven. Maak de zinnen niet al te lang. In elk geval niet langer dan twintig woorden en vermijd passieve werkwoorden. Probeer de tekst actief en niet lijdend te schrijven. Maak gebruik van opsommingen in de tekst. Dat is ook prettig voor de lezer. Het toepassen van tussenkoppen draagt daar eveneens aan bij. Zo is het voor de bezoekers gemakkelijker om de inhoud te scannen.

Focus op de zoekintentie

Het is geweldig als je de beste SEO-praktijken toepast voor Google. Toch komt het voor dat je geen bezoekers krijgt. Dat heeft dan niets te maken met de on-page optimalisatie, want daar heb je aandacht aan besteed. Het heeft wel te maken met de zoekintentie. Het is de bedoeling dat de content die jij aanbiedt bij de zoekintentie van mensen aansluit. Als er geen mensen zoeken op bepaalde zoekwoorden die jij hebt gebruikt dan blijft verkeer uit. Richt de focus dus als eerste op de zoekintentie en achterhaal wat mensen willen weten. Of waar de mensen naar op zoek zijn. Dat is onder meer mogelijk aan de hand van een zoekwoorden onderzoek. Kijk en vergelijk het zoekvolume van meerdere keywords. 

Zorg voor een snelle laadtijd

Een snelle laadtijd is ook nog een SEO-aspect waar je zeker rekening mee moet houden. Dat is niet alleen voor de zoekmachine het geval. Als het twintig seconden duurt voordat je webpagina is geladen, is je bezoeker vast al weer verdwenen. Wist je dat de gemiddelde gebruiker van een zoekmachine een laadtijd van drie seconden al heel lang vindt? Je verliest gegarandeerd bezoekers als het laden te lang duurt. Als je met al deze SEO-praktijken voor Google rekening houdt, heb je grote kans hoog in de zoekmachine te komen.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Landingspagina’s maken die converteren

Hoe maak je landingspagina's die converteren? Het maken van landingspagina's die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld...

read more

Hoe kan ik mijn SEO resultaten een boost geven in vijf stappen

Geef je SEO resultaten een boost in vijf stappen Het volgen van vijf stappen geeft al de mogelijkheid om je SEO resultaten een flinke boost te geven. Een eerste belangrijke stap is om je website mobielvriendelijk te maken. Het smartphonegebruik is gigantisch groot en Google waardeert het als je...

read more

Hoe hoger ranken in Google?

Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

6 + 13 =