Waarom focussen op long tail keywords?

Waarom is het focussen op Long Tail keywords belangrijk?

Het focussen op Long Tail keywords is een belangrijk onderdeel van de SEO strategie. Het beperkte zoekvolume betekent dat er sprake is van minder concurrentie. De zoekactie is gerichter met het gebruik van meerdere zoekwoorden. Dat leidt tot een hogere conversie.

Het focussen op Long Tail keywords brengt voordelen met zich mee. Het is namelijk een belangrijk onderdeel van het uitbreiden van de SEO strategie. Je doet waarschijnlijk wel aan zoekwoordenonderzoek. Daarbij gebruik je dan een of twee keywords en die zijn doorgaans nogal concurrerend. Uiteraard vormt dit eveneens een belangrijk onderdeel van de strategie voor organische zoekresultaten. De SEO strategie is echter uit te breiden met het focussen op Long Tail keywords. Daarvoor gebruik je minimaal drie woorden of je maakt er zelfs een complete zin van. Of je gebruikt meerdere woorden om een vraag te formuleren. Deze optie levert wel minder zoekverkeer op, maar is van onschatbare waarde.

Focussen op Long Tail keywords van onschatbare waarde

De onschatbare waarde is gemakkelijk te verklaren. Als iemand heel gericht zoekt met behulp van een zin of combinatie van woorden, is dat serieus te nemen. Die persoon is blijkbaar heel concreet op zoek naar een oplossing, dienst, product of antwoord. Daar speel jij dan goed op in door deze informatie aan te bieden. Door de concrete belangstelling is er sprake van een hogere conversie. Het conversieresultaat verbetert als je van een lange zoekwoordcombinatie gebruikmaakt en de focus dus op een niche legt. Bij reguliere keywords is de kans veel minder groot dat er daadwerkelijk sprake is van conversie. Uiteraard is het wel belangrijk dat je de uitgebreide SEO strategie zorgvuldig samenstelt.

Sneller en hoger ranken in de zoekmachine

Het focussen op Long Tail keywords zorgt ervoor dat je sneller en hoger rankt in Google. Dat komt omdat de lange zoekwoordcombinatie veel minder concurrerend is in vergelijking met een enkel zoekwoord. De kans is dus groot dat jij de concurrenten voorblijft of voorbijstreeft met de lange combinaties van zoekwoorden. Hierdoor is je website of webshop veel sneller vindbaar in de zoekmachine. Dat is dan weer te danken aan de hogere ranking op basis van de zoekopdracht die aansluit bij de lange zoekwoordcombinaties. De concurrentie is bijvoorbeeld hoog bij een zoekopdracht als ´vakantie Spanje´. Maak je daar ´vakantie B&B aan zee in Alicante´ van dan is de concurrentie al minder groot. Of als iemand zoekt op ´damesfiets´ dan is het aanbod overweldigend groot. Een zoekopdracht als ´zwarte damesfiets 28 inch met 7 versnellingen´ is minder concurrentiegevoelig.

Onderscheiden met niche

Lange keyword combinaties als onderdeel van de SEO strategie levert extra bezoekers op. Vooral als je de website ook nog weet te onderscheiden als niche. Ook als je niet specifiek actief bent in een niche is je website of webshop toch onderscheidend te maken. Het belangrijkste is om te benadrukken wat jouw product of dienst zo speciaal maakt. Een groepsvakantie is heel algemeen, maar een groepsvakantie voor alleenstaande ouders naar de Caribbean neigt al meer naar een niche. Dat is dan ook het onderscheidende karakter. Zo is van ieder product of dienst wel een speciaal kenmerk uit te lichten. Dat is dan ook weer te gebruiken om de long tail zoekwoorden toe te passen.

Content creëren als sluitstuk

Na het zoekwoordenonderzoek en vaststellen van de lange keyword combinaties is er nog een stap te nemen. Dat is het creëren van content rondom de lange zoekwoordcombinaties. Bijvoorbeeld in de vorm van een blog, maar ook als landingspagina. Het is ook mogelijk om je bezoekers daarbij van nog meer waardevolle content te voorzien. Bijvoorbeeld door afbeeldingen, infographics of filmpjes in de tekst op te nemen. Op deze manier ben jij goed bezig om succesvoller te zijn dankzij het focussen op Long Tail keywords.

Heb je vragen?

Contacteer ons, wij helpen je graag verder.

Vergroot je Digitale Marketing kennis. Lees ook onze andere SEM artikels.

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter?

Moet je oude blogs houden of wis je ze beter? Ontdek ook de alternatieven Kom je wel eens oude blogs tegen op je website? Dan is het maar de vraag of je deze moet houden dat het beter is deze te wissen. Of voor een alternatief te kiezen. Het is namelijk niet allemaal zo zwartwit als je denkt. Als...

read more

Wat is de betekenis van SEO

Wat is de betekenis van SEO of Search Engine Optimisation? De betekenis van SEO is Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Het gaat bij deze wijze om het toepassen van methodes om je website beter gerankt te krijgen in de zoekmachine. Daarbij ligt de focus op het...

read more

Landingspagina’s maken die converteren

Hoe maak je landingspagina's die converteren? Het maken van landingspagina's die converteren, is niet moeilijk als je weet hoe het moet. Een landingspagina is ideaal om heel gericht bezoekers naar de webpagina te krijgen. Het doel van het verkrijgen van bezoekers is conversie. Je wilt bijvoorbeeld...

read more

Hoe kan ik mijn SEO resultaten een boost geven in vijf stappen

Geef je SEO resultaten een boost in vijf stappen Het volgen van vijf stappen geeft al de mogelijkheid om je SEO resultaten een flinke boost te geven. Een eerste belangrijke stap is om je website mobielvriendelijk te maken. Het smartphonegebruik is gigantisch groot en Google waardeert het als je...

read more

Hoe hoger ranken in Google?

Hoe hoger ranken in Google? Ontdek het hier Hoger ranken in Google is mogelijk als je SEO technieken toepast. Het is belangrijk om je website op alle onderdelen goed te laten functioneren. De technische kant van je website moet in orde zijn. Daarnaast moet je interessante en relevante content...

read more

Onze Diensten

CRE8ME biedt een volledig pakket van diensten aan die zowel jou als jouw bedrijf een enorme digitale boost zullen geven!

Branding

Branding is een cruciale marketingstrategie die een duidelijk  beeld helpt creëeren naar de klant toe, dmv: naam, logo, slogan, ontwerp,…

Webdesign

Bij het ontwikkelen van websites, weblogs en of webshops heb je een sterk webdesign (visuele aspect + achter de schermen) nodig.

SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie zijn allerlei technieken die zorgen dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachines zoals Google.

j

SEO Copywriting

SEO Copywriting is een schrijfproces die vaste richtlijnen omvat en die uiterst belangrijk zijn om door Google goedgekeurd te worden.

Google Adwords

Je kan Google Adwords of SEA hanteren om via zoekmachines doelgerichte advertenties te verspreiden tegen betaling.

Sociale Media

Je kan je gewenste publiek ook bereiken door te adverteren via allerlei Sociale Media platformen om zo meer bezoekers = winst te genereren!

Laten we praten,

Zeg eens hallo!

Adres

Loofstraat 37/0012, 8500 Kortrijk

5 + 7 =